پائولو کوئلیو: شنیدن حرف‌های دیگران شجاعت می‌خواهد

بیان، 11/3/1379

گروه فرهنگی: پائولو کوئلیو نویسنده مشهور برزیلی شنبه با هنرمندان، نویسندگان و جمعی از دانشجویان در تالار حافظ شیراز دیدار کرد. این نویسنده معروف که کتاب کیمیاگر وی طرفداران زیادی دارد، در این دیدار، درباره ماهیت وجودی انسان با خدا به سخن پرداخت.
وی یادآور شد: در فرهنگ ایرانی انسان همیشه در کنار خداوند و خداوند نیز در کنار انسان بوده است و این مسأله راهگشای ایرانیان به معارف الهی است.
پائولو کوئلیو بشر را جرقه‌ای از پرتو خداوند دانست و گفت: خداوند زندگی را برای امداد رسانی انسان‌ها به همدیگر برای او گسترانیده است و کسی که در زندگی خود کمک کردن به همنوع را نادیده بگیرد در گستره بشری قرار نمی‌گیرد. وی استقبال از سخن دیگران و شنیدن حرف‌های طرف مقابل را نوعی شجاعت توصیف کرد و افزود: این شجاعت پدیده‌ای است که درباطن برخی انسان‌ها قرار دارد.
پائولو کوئلیو درسال 1947 در ریودوژانیروی برزیل دیده به جهان گشود. کیمیاگر که به عنوان دومین کتاب پرفروش جهان از آن نام برده می‌شود در کنار بریدا، کوه پنجم و ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، از جمله آثار کوئلیو به شمار می‌روند. کوئلیو مشاور یونسکو در برنامه گفت و گوی بین فرهنگ‌ها است. لازم به ذکر است که کوئلیو روز پنجشنبه به در خواست خود به حرم حضرت عبدالعظیم و بهشت زهرا رفته و با اهدای دسته گل بر مزار شهدای گمنام ادای احترام کرد. او همچنین به تماشای یک مراسم تعزیه رفت و پس از آن عنوان کرد که تمام آیین شیعه را از صمیم قلب تحسین می‌کند.

شما ممکن است این را هم بپسندید