تاریخ می داند که شما ندا آقاسلطان و سهراب اعرابی و محسن روح الامینی و هاله سحابی و صدها بیگناه دیگر را کشتید. هرچه دلتان می خواهد تکذیب کنید.

خطاب به هرآن کس که که امور کشور در دستش است

برای من کم ترین اهمیتی ندارد که اسم حکومت ایران چیست، مادام که در آن امکان بحث درباره ساختار حکومت وجود داشته باشد و هر نسل بتواند، بی آنکه برده تصمیم ها و انتخاب های نسل پیش از خود باشد، حکومتش را انتخاب کند.

اما از آنجا که در این سه سال مانده ام که مسئولیت آنچه در کشورم اتفاق می افتد با کیست، شخص خاصی را مخاطب این یادداشت قرار نداده ام، شاید چند نفر باشند، شاید یک نفر باشد. مهم نیست.

ببینید چه کرده اید با این سرزمین به نام حق و به نام خدا و به نام دین. سه سال است که هر ظلمی در این کشور رخ می دهد یا کار اجنبی است یا منافقین، و یا اصلا اتفاق نیفتاده است. خون صدها نفر را مباح کردید، به جرم “حرف زدن” و “خواستن” و بعد بی هراس از قضاوت تاریخ، برای پوشاندن جنایت به دروغ روی آوردید. در مقام یک قربانی دروغ شما حرف می زنم. روز 30 خرداد 88 صدها نفر را در خیابان به گلوله بستید و بعد جنازه هایشان را گروگان گرفتید تا خانواده ها به دادخواهی برنخیزند. آنان که روز 30 خرداد کشته شدند، جز رایشان چه می خواستند؟ آیا ضد اسلام و قرآن و حتی جمهوری اسلامی چیزی گفته بودند؟ یا تنها شعارشان این بود که “رای من کو؟” ببینید چه حکومت عدلی به پا کرده اید که آنکه از شما سؤال می کند، باید شکنجه و اسیر و فراری و کشته شود.

بسیجیان را لجام گسیخته به خیابان ریختید و مرد و زن و کودک را زیر مشت و لگد و باتوم گرفتید و کشتید و به اسارت بردید. کدامشان سلاح در دست داشتند؟ آن که روز عاشورا زیر چرخ های ماشین پلیس له شد، چه گناهی داشت؟ دست کم این قدر شرف داشته باشید که بپذیرید این جنایات را.

ترانه ی موسوی را کشتید و آتش زدید و بعد منکر وجودش شدید. ندا آقاسلطان را کشتید و بعد برای لاپوشانی، پزشک بی گناهی را که فقط نتوانست در مقابل ظلم سکوت کند، آواره کردید.

صدها نفر را در کهریزک شکنجه کردید و کشتید و بعد از هرگونه مسئولیتی شانه خالی کردید. پزشکی را که حاضر نشد علت مرگ مقتولان را مننژیت گواهی کند، کشتید و بعد گفتید خودش را کشته است.

حتی نگذاشتید مردم در عزای عزیزانشان گریه کنند و اجسادشان را مطابق آداب دینشان به خاک بسپارند.

صدها نفر روزنامه نگار و شاعر و عکاس و هنرمند را در زندان کردید، به جرم “حرف زدن”.

منتقدان خود را که از شما به دین رسمی کشور متدین ترند، بدون دادگاه حبس خانگی کردید، چرا که می دانستید این دلاوران در برابر شکنجه های شما سر خم نخواهند کرد و تسلیم فشار شما برای اعتراف های دروغین نخواهند شد.

دختری را که در عزای پدرش سوگواری می کرد، کشتید؛ کاری که یزید با زینب نکرد.

حالا یک لحظه دست نگه دارید، یک لحظه فکر کنید. تاریخ امروز به پایان نمی رسد. یک لحظه ادعاها و توهماتتان را که فقط شما بر حقید و هرکس به انتقاد شما برمی خیزد نیروی اجنبی است، کنار بگذارید و واقعیت را مرور کنید. حکومتی که ادعایش را می کنید، آیا به راستی مؤلفه های یک حکومت برحق را دارد؟

عدل: آیا با اعتراف دروغین از متهمان گرفتن، عدل را بر پا داشته اید؟

راستی: آیا این همه دروغ که به مصلحت نظام گفته اید، به برپاشدن راستی در کشور کمکی کرده است؟ آیا این آمارهای دروغ به معیشت مردم کمک کرده است؟

آزادی: آیا به راستی مردم ما آزادی بیان دارند؟ آیا ایران را به راستی کشوری آزاد می دانید؟

استقلال: ایران اکنون اسیر اقتصاد چند کشور شده است؟ آیا می توانید طرف معامله تان را انتخاب کنید؟ آیا برای اینکه با شما معامله کنند سرمایه های کشور را به باد نداده اید؟

پیشرفت: آیا به جز در صنایع نظامی، سرمایه گذاری در توسعه ی صنعت و اقتصاد شده است؟ آیا صنایع بخش خصوصی در آستانه ورشکستگی نیستند؟ آیا چشم انداز روشنی برای رشد پایدار کشور می بینید؟

شفافیت و پاسخگویی: آیا مردم پاسخ پرسش هایشان را از شما می گیرند؟ یا مجازات پرسش تبعید و شکنجه و مرگ است؟ آیا به جای پاسخگویی نگفته اید که بسیاری مسائل نباید در رسانه ها مطرح شود؟

در یکی از قصص صدر اسلام خواندم که قریش می گفتند نباید به حرف های محمد گوش داد و از او فرار می کردند، چرا که معتقد بودند کلامش سحر دارد و مجذوب می کند. به مردم توصیه می کردند پنبه در گوششان بگذارند تا حرف های محمد را نشنوند. آیا شما که با سانسور لجام گسیخته و بستن رسانه های مستقل و راه های ارتباطی مردم می خواهید مانع گردش آزاد اطلاعات شوید، مصداق قریشید یا محمد؟

باورم نمی شود که کسی قضاوت تاریخ برایش مهم نباشد. باورم نمی شود که می دانید آنچه می کنید ظلم است و دروغ است و اهریمنی است. اما بدانید که دیو دروغ در دل هایتان لانه کرده و دارد از درون شما را می پوساند. برگردید از این راه باطل. بدانید که در خدمت شیاطینید و نه حق، که حق جز عشق و عدل و آزادی نیست و آنچه می کنید، نه عشق است و نه عدل است و نه آزادی است.

از قضاوت تاریخ بترسید. این نیز بگذرد، اما جنایات شما هرگز فراموش نخواهد شد. اگر مسیر عوض نکنید، هرچه هم اکنون حقیقت را قلب کنید، هرچه هم اینک دروغ بگویید، هرچه الان خود را فریب دهید، چند سال دیگر، کودکان ما در کتاب های درسی شان نام شما را در کنار نام چنگیزخان و هیتلر و موسولینی خواهند یافت.

تلاش شما بی فایده است، تاریخ می داند که شما ندا آقاسلطان و اشکان سهرابی و سهراب اعرابی و محسن روح الامینی و هاله سحابی و صدها بیگناه دیگر را کشتید. هرچه دلتان می خواهد تکذیب کنید. ببینیم تاریخ این یادداشت یک هم وطن فروتن را در وبلاگ شخصی اش باور خواهد کرد یا شما را با تمام ثروت و قدرت و بلندگوهای رسانه ای و سرنیزه هایتان.

یا حق

آرش حجازی

شما ممکن است این را هم بپسندید

15 پاسخ‌ها

  1. آرین گفت:

    سوره البقره
    کسانى كه كافر شدند، براى آنان تفاوت نمى‏كند كه آنان را (از عذاب الهى) بترسانى يا نترسانى; ايمان نخواهند آورد. (6)
    خدا بر دلها و گوشهاى آنان مهر نهاده; و بر چشمهايشان پرده‏اى افكنده شده; و عذاب بزرگى در انتظار آنهاست. (7)
    گروهى از مردم كسانى هستند كه مى‏گويند: «به خدا و روز رستاخيز ايمان آورده‏ايم.» در حالى كه ايمان ندارند. (8)
    مى‏خواهند خدا و مؤمنان را فريب دهند; در حالى كه جز خودشان را فريب نمى‏دهند; (اما) نمى‏فهمند. (9)
    در دلهاى آنان يك نوع بيمارى است; خداوند بر بيمارى آنان افزوده; و به خاطر دروغهايى كه ميگفتند، عذاب دردناكى در انتظار آنهاست. (10)

    و هنگامى كه به آنان گفته شود: «در زمين فساد نكنيد» مى‏گويند: «ما فقط اصلاح‏كننده‏ايم س‏ذللّه! (11)

    آگاه باشيد! اينها همان مفسدانند; ولى نمى‏فهمند. (12)

    و هنگامى كه به آنان گفته شود: «همانند (ساير) مردم ايمان بياوريد!» مى‏گويند: «آيا همچون ابلهان ايمان بياوريم؟!» بدانيد اينها همان ابلهانند ولى نمى‏دانند! (13)

    و هنگامى كه افراد باايمان را ملاقات مى‏كنند، و مى‏گويند: «ما ايمان آورده‏ايم!» (ولى) هنگامى كه با شيطانهاى خود خلوت مى‏كنند، مى‏گويند: «ما با شمائيم! ما فقط (آنها را) مسخره مى‏كنيم!» (14)

  2. یک عبدالله گفت:

    آرش جان درد مردم ما دروغ است و ما به آدمهایی مثل شما احتیاج داریم تا راستی را به ما یادآوری کنند، تا جلوی دیو دروغ خودمان اسیر دروغ نشویم. شما به قیمت همه زندگیتان حاضر نشدید از راستگویی دست بکشید. اگر امیدی به آینده ایران هست، این امید را امثال شما زنده نگه می دارند.

  3. محمود گفت:

    آفرین آرش. معلومه که تاریخ شما رو تایید خواهد کرد. خوش گفتی. آفرین.

  4. omidirani گفت:

    درکتاب تولدی دیگر خواندم که صدای اذان برای ایرانیان تحت تسلط اعراب ترس و وحشت همراه داشت چراکه میدانستندایرانی دیگری درحال اعدام شدن است که این وستمهای دیگر انزجاروتنفرایرانیان راازاعراب(مسلمانان)رابه همراه داشت این موضوع برای من جای شک وشبهه داشت تااینکه …..

  5. سعید گفت:

    برای لاپوشانی کشتن ندا، فیلمی هم ساخته اند که کسی نمی رود آن را تماشا کند:
    http://www.youtube.com/watch?v=Em0NjTfLgEg

  6. امید فردا گفت:

    یش بینی سیاسی این هفته 1390/03/08

    برکناری و استعفا حاکمی در خاورمیانه

    تعیین و مشخص شدن حکومت لیبی

    تقاضای فرود اضطراری دو هواپیما

    ادامه اعتراضات مردمی در کشورها

    شروع اعتراضات در چند کشور آسیایی

    هشدار و تهدید چند کشور خارجی

    حضور طلسم شکن

    شورش در زندانها

    تشدید و ادامه درگیری های سیاسی در کشور

    ادامه افشای فسادهای اداری مالی و اخلاقی برخی مسئولین

    افشای استفاده از قرصها و داروهای خاص توسط یکی از مسئولین رده بالا

    تجمع ناگهانی جوانان و مردم

    آغاز زلزله سیاسی سال

  7. بردیا گفت:

    مشکل اصلی مردم ما ناآگاهی است. آنان بازیچه و فریب خورده کسانی شده اند که هزار و چهارصد سال سوار بر موج ناآگاهی مردم بوده اند. خواب مردم ایران خواب ناآگاهی است، آنان هم که به پا خواستند، دانستند که یک فرقی است میان عالم و قاتل.
    باید راهی جست که بیشترین شمار از مردمان ایران را از آن چه بر فرزندان این سرزمین می گذرد آگاه کرد. باور کنید هستند کسانی که هنوز نمی دانند دو سال پیش در انتخابات و پس از آن چه شد چه برسد به آن چه که در زندانها می شود یا سی سال پیش شده بود.

  8. امید فردا گفت:

    این پیش بینی ها رو به یاد داشته باشید از آوای فردا

  9. عابدینی گفت:

    درود بر تو ای پزشک شجاع تاریخ قضاوت وحشتناکی از این 32 سال خواهد کرد

  10. آرش حجازی گفت:

    برای کسانی که خطاب قرار دادید، تاریخ هیچ اهمیتی ندارد. لحظه‌ی تاخت و تاز اکنون است. مگر نه؟ تا هرکجا که شد، خواهند تاخت و پس از سقوط، شاید کمی به این کلمات توجه کنند.

  11. حسین گفت:

    سلام آرش عزیز
    برام جالبه
    بالاخره سایت شما از فیلتر در اومد .

  12. حسین گفت:

    امروز سالروز شهادت نداست و خیلی از جوانان دیگر کشور …

  13. کیارش گفت:

    هر آدم عاقلی دیگه الان می دونه که خودشون این جوون بیچاره رو آوردن خودشونم کشتنش . ما از این بازیا دیگه خسته شدیم ولش کن بابا بذار به زندگیمون برسیم . به ما چه ! حالا که چی .فقط فایدش اینه که یه مدت از درس و کار و حال افتادیم . داشتیم زندگیمونو می کردیم . بی خیال ، شما هم از زندگیتون لذت ببرید عمرتون و الکی سر این مسائل بیهوده تلف نکنین. سقوط کجا بود ما داریم عمرمون و سر چیزای بیخودی هدر می دیم بقیه به فکر پیشرفتن . از این توهم بیاین بیرون سه سال عمر با ارزشمون سر وعده های بی خودی شما هدر رفت . شخصا حالم از همه ی این نظریه پردازی های بی خود بد میشه.

  14. مهشاد گفت:

    آرش در کتاب چون رود جاری باش (کوئلیو) ترجمه خودت به قانون پانته اشاره کردی
    اگر به میان حالی عادت کنی هرگز با مشکلات بزرگ روبرو نمی شوی!!!
    فعلا در کشور ما این قانون بر قرار است!
    واقعیت اینست که همه میترسیم همه می خواهیم کسی دیگر قربانی شود تا ما به آزادی برسیم!
    همه به میان میان حالی عادت کردیم!!!

  15. omidfardaa گفت:

    پیش بینی فصل دوم سال 1390 بتاریخ 1390/04/01

    وقوع زلزله در بیش از پانزده منطقه جهان

    وقوع زلزله سهمگین در سه نقطه کشور

    جاری شدن سیل در چند منطقه از جمله اروپا و آمریکا

    وقوع طوفان های سهمگین در آمریکا و آسیا و خاورمیانه

    زلزله های سهمگین و پی در پی در چین

    بارش باران های عجیب در چین

    وقوع گرد و غبار وسیع در چین

    فرو رفتن کشتی های بزرگ چینی در آب

    رنگی شدن آبهای رودخانه ها

    خشک شدن سه دریاچه

    بوجود آمدن دریاچه جدید

    شکل های عجیب در آسمان

    وقوع سونامی در چند منطقه جهان

    حضور اشیاع پرنده نورانی

    آغاز حمله بشقاب پرنده ها به برخی اماکن و کشورها و تاسیسات

    از کار افتادن برخی از تجهیزات نظامی و تکنولوژی آمریکا

    درگیری نظامی در هفت منطقه کشور

    جنگ و درگیری بین نظامیان

    حرکت جوانان مسلح به سمت پایتخت

    کودتا توسط گروهی از نظامیان در کشور

    کودتا در هفت منطقه جهان

    حملات هوایی و زمینی ناتو به کشور

    انفجار چند هواپیما و کشتی

    انفجار خطوط انتقال نفت و گاز

    وقوع چند انفجار در پالایشگاه و منابع نفتی

    انفجار در نیروگاه اتمی

    حالت آریش جنگی بین هند و پاکستان

    جنگ و درگیری نظامی با یکی از کشورهای شمالی

    صدور چند قطعنامه علیه حکومت ایران

    مرگ چند رییس جمهور

    ساقط شدن سه حکومت

    فرار برخی فرماندهان نظامی و عده ای از مسئولین از کشور

    تلاش جهت برکناری رییس جمهور

    استعفای یکی از سران قوا

    جابجایی وسیع در قوه قضائیه

    برکناری چند وزیر از جمله اطلاعات

    ترور نزدیکان رییس جمهور

    حمله به مخالفان رییس جمهور بخصوص اقدام به ترور برخی از جمله گردانندگان یکی از روزنامه ها

    اعدام دو دادستان

    حمله جوانان به زندان ها و چندین مرکز دولتی و حکومتی

    ترور برخی از شخصیت ها

    حمله خشمگینانه به ورزشگاهها

    خارج شدن رهبران سیاسی از حصر بعد از صد و هشتاد روز

    به آتش کشیدن بانک ها

    حمله به مجلس شورا

    به قتل رساندن چهارصد زندانی و بازداشت حدود چهار هزار نفر

    اعتراضات شدید مردمی

    گشودن درب زندان ها و آزادی تعداد زیادی از زندانیان

    گسترش اعتراضات مردمی به اروپا و آفریقا و آسیای میانه

    رکود شدید اقتصادی در کشور

    سقوط یورو و طلا در بازار جهانی و افزایش دلار آمریکا

    شکست طرح اینترنت داخلی

    تهدید موشکی و حمله هوایی

    ترور مامور ویژه

    ظهور بزرگ مرد مشرقی

    آمدن منجی