باز هم قاتل احتمالی ندا

جالب است که هر بار جناب احمدی نژاد نطقی درباره ندا می فرمایند، سندی رو می شود تا گواهی باشد بر دروغگویی ایشان. امروز بعد از ظهر صندوق پستی ام پر بود از ایمیل های دوستانی که اعلام کردند سند جدیدی منتشر شده است و می خواستند بدانند من آن را تایید می کنم یا نه.

فیلمی در اینترنت منتشر شد که به صحنه های پس از مرگ ندا می پردازد. همان طور که در مصاحبه های قبلی ام گفتم، بعد از اینکه بدن بیجان ندا را استاد موسیقی اش سوار بر ماشینی از صحنه دور کرد، مردم شخصی را گرفتند که معتقد بودند ضارب نداست. حتی گفتم که پیراهنش را درآوردند. فیلمی که در زیر می بینید، از جایی است که مردم تصمیم گرفته اند این ضارب احتمالی را رها کنند، هرچند هنوز عده ای معتقدند که باید او را به مجازات رساند. خوشبختانه دهان یاوه گویانی که تا به حال واقعیت را زیر سؤال می بردند، با این فیلم بسته می شود. یاوه گویان عزیز، رئیس جمهور غیرمنتخب شماست که دروغ می گوید، سینه ی شکافته ندا دروغ نمی گوید.

بله، تأیید می کنم که این فیلم به بخشی از حوادثی می پردازد که روز شنبه 30 خرداد 1388، دقایقی بعد از مرگ ندا، در تقاطع خیابان خسروی و صالحی در خیابان کارگر تهران رخ داد.
شخصی که در فیلم می بینید و پیراهن به تن ندارد، همان بسیجی است که مردم گرفته بودند و فریاد می زد نمی خواستم بکشمش.

یا حق،

آرش حجازی

شما ممکن است این را هم بپسندید

61 پاسخ‌ها

  1. يك ايراني گفت:

    سلام نوشين جان!
    نه! من همچين جسارتي نكردم! شما و ديگران كور نيستيد!! فقط شايد تحت تاثير افرادي قرار گرفته ايد و فقط حرفهايي رو مي شنويد كه آنان مي گويند و فقط چيزي را مي بينيد كه اون ها مي خواهند كه شما ببينيد!!!!
    ببينيد من كي از آقاي احمدي نژاد طرفداري كردم؟
    من هرچي كامنت خودم رو خوندم جايي رو نديدم كه از آقاي احمدي نژاد طرفداري كرده باشم! بحث من آقاي خامنه اي است!
    مطمئن باش كه نه ريگي تو كفشمه و نه قصد انجام كاري رو دارم و نه اينكه كسي هستم كه بتونم كاري كنم!! در ضمن انتقاد كردن كه جرم نيست! همين چند هفته پيش بود كه آقاي خامنه اي اعلام كرد كه هر كسي كه با رهبر مشكل دارد كه منافق نيست! هر كسي كه به رهبر انتقاد مي كند كه منافق نيست!
    در مورد حرف هايي كه در مورد آقاي احمدي نژاد زديد بحثي ندارم و چون اطلاعات دقيقي ندارم نظري نميدم و اصلا” اگه اصلاعات كاملي داشتم هم بحثي نداشتم چون بحث من در مورد كس ديگري است!

    نه! دفاعيات من در مورد اين چيزهايي كه گفتي نيست!
    در ضمن از اينكه يك راه ارتباطي گذاشتيد خيلي خيلي ممنون ولي متاسفانه وبلاگتان فيلتر بود! اگه آدرس ديگه اي به من بديد يا اينكه آدرس ايميلي يا آي دي من رو اد كنيد يا من آدرس وبلاگ بدم يا هر راه ديگري,من حاضرم حرف هام رو بزنم و حرف هاتون رو بشنوم!!!!

  2. يك ايراني گفت:

    سلام محمد جان!!
    من خواهش كرده بودم كه قبل از هرگونه توهين و چرت و پرت نثار كردن, پيشنهادم را قبول كنيد!
    حرف خاصي ندارم!

  3. يك ايراني گفت:

    سلام اميد جان!!
    باور كنيد براي مقابله با افرادي كه مسلح اند و اسلحه خانه ها رو خالي ميكنند با آب پاش نميشه برخورد كرد!
    باور كنيد 1 ماه قبل از انتخابات ايران افرادي مثل آرش حجازي بي دليل وارد اين خاك نميشوند!
    باور كنيد كه در جمع معترضين افرادي از سفارت انگلستان حضور داشتند!
    باور كنيد كه انقلاب مخملي در كار بود!
    باور كنيد دانشگاهيان مروج سکولاریزاسیون راست بود!
    بخوانيد نامه ي سروش را به رهبري كه لذت مي برد از اين وضع!!
    و باور كنيد كه اوضاع با آب پاش و اينجور چيزا جمع نميشد!
    خيلي توطئه ها بود و خيلي تهمت ها به نيروي انتظامي و بسييج زده شد! من باز تكرار ميكنم كه انكار نميكنم كاستي ها و اشتباهاتي كه قطعا” در مواردي از سوي اين ارگان ها انجام شد.
    چه كسي چه كسي را فاحشه ناميد؟ لينك از سايت معتبر بهم بده! بيانيه ي معتبر بده! روزنامه ي معتبر معرفي كن! نمي خواي بگي كه بي بي سي اينو گفته كه…؟
    آخه عزيز من! نميشه رو هوا حرف زد و بعد نتيجه گيري كلي كرد كه!!

    باز هم درودي بر آرش حجازي ولي بر چه مبنايي نمي دانم!!

  4. نوشین گفت:

    جواب به یک ایرانی
    آقای ایرانی شما در جواب یک تهرانی گفته اید:
    ….البته این حرف من وقتی درسته که شما یک مسلمان باشی و اگر اسلام رو قبول نداشته باشی که بحث ما از ریشه بی فایده است.
    شما کمک کردن به احکام و باورهای اسلامی را کمک به ایرانیان میدانید؟ یعنی به ارزشهای ایرانی در ایران احترام گذاشته شده؟ احکام اسلام مثلا” میگوید : زن نصف مرد است !! وقتی من نصف مرد هستم و باید در بعضی امور با ارزش زندگی از مرد اطاعت کنم و حتی طبق دستور قران کتک هم بخورم بعد ارث را نصفشو به من بدن
    ( چون محمد فکر میکرده در همه خانه ها مرد ها نان آور هستند / فکر میکرده دنیا همان یک بعدی را دارد که خودش فهمیده!!)بعد در دادگستری شهادت یک زن غیر مجاز و شرعی نباشد ( باز چون محمد اعراب فکر میکرده دنیا به همان افکار خودش تمام میشده و زنها احساساتی هستند / زنها عقل ندارند و از این قبیل حرفهای تند و تیز کینه توزانه) این احکام گوشه ای از کینه توزی های محمد هست آدرس وبلاگ جدیدمو گذاشتم لطفا” مطالب منو با دقت و حوصله بخوان و یک جوابی بده که من دیگه خفه بشم
    در ضمن گفتی کی در ایران به خاطر وبلاگ نویسی اعدام شده؟!!
    ای ایرانی ای هموطن گمراه من
    من خودم عکس اولین وبلاگ نویس پسر را که یک جوانی بوده حدود 4 و یا 5 سال پیش به نام اولین اعدامی وبلاگ نویسی
    من یکی که عکسش را دیده ام دومین وبلاگ نویس هم اسمش امید رضا میر صیافی بود که اعدام شد و همه ما فهمیدیم چیزی از مرگش نگذشته چقدر کم حافظه ای!!
    هنوز کفنش خشک نشده تو فراموشش کردی!!
    اینهم سایت تابناک برو و بخوانش در مورد بگیر و ببند های دولت مسلمانت نوشته
    http://www.persianweblog.ir/articles/show.aspx?id=551
    برو به سایت زیر : اعدام یک فعال و وبلاگ نویس به نام یعقوب مهر نهاد
    http://aknoononline.blogspot.com/2008/08/blog-post_06.html
    برو به سایت زیر : فیلتر شدن و بازداشت امید ولی زاده را بخوان:
    http://chrr.us/spip.php?article3483
    سایت بالا گزارشگران حقوق بشر است
    بازم آدرس بدم

    http://aknoononline.blogspot.com/2008/08/blog-post_06.html

    برو به سایت زیر : فیلترشدن و بازداشت امید ولی زاده را بخوان:
    http://chrr.us/spip.php?article3483
    سایت بالا گزارشگران حقوق بشر است
    بازم آدرس بدم این آدرسها را به راحتی با یک سرچ کردن در گوگل پیدا کردم اما تو هنوز فکر میکنی اسلام و شیعه و آخوند دارند به ما خدمت میکنند از گوگل هم خبری نداری همه چیز به راحتی آب خوردن درآن پیدا میشود
    بقیه جوابهایت هم در وبلاگ من هست بیا و با حوصله بخوان بعدش به اسلامت حسابی بناز من که نازیدم

  5. يك ايراني گفت:

    سلام!‌ براي جواب دادن به نوشين كامنت ميذارم!
    سلام نوشين جان!
    ممنون از اينكه اعتقادت رو به من نشون دادي و فهموندي كه بيشتر از اين وقت جفتمون تلف نشه!!!
    از بقيه ي دوستان هم خواهش مي كنم كه اگه در مورد موضوعي با من بحث دارن اول مثل نوشين اعتقادشون رو به مسائل اسلام براي من روشن كنن و بعد وارد بحث بشن!
    من گفته بودم كه اگه شما اسلام رو قبول نداشته باشي بحث ما بي فايده است چون استدلال هاي من در بعضي مواقع به اسلام مربوط ميشه كه اگه شما اون رو قبول نداشته باشي بحثمون بي فايده است!

    من اصلا” شك دارم كه شما تو ايران زندگي كني يا اگه تو ايران زندگي مي كني خيلي بي خبري!!! اين مطالبي كه من تو وبلاگ شما ديدم تقريبا” مطمئنم كرد كه تو ايران زندگي نمي كني!!!
    در مورد اون اعدام ها…!
    واقعا برات متاسف ميشم وقتي مي بينم با حكم اعدامي كه براي اين افراد گذاشته شده مخالفت مي كني!!
    اين خط كپي شده از سايتي است كه شما لينكشو دادي:
    “هر فعال اينترنتي که مروج فساد، فحشا و الحاد شناخته شود، محارب شناخته شده و با صدور حکم اعدام مواجه خواهد شد.”
    با اين مشكل داري؟ اگه آره واقعا” برات متاسفم!
    نميدونم امام حسين (ع)رو قبول داري يا نه ولي اين امام ما ميگه اگه دين نداريد لااقل آزاد مرد باشيد!

  6. امید گفت:

    برادر(ایرانی)جان یه کم ارومتر با هم بریم! من اون کلمه ی فاحشه رو از نظر دوم تو همین صفحه دیدم و عینا بازتابش دادم اما بر فرض این نظر یه مخاطب ساده باشه مثل من نوعی نظر جناب نماینده ی ولی فقیه در سپاه (ذوالنور) رو چه کارش میشه کرد کسی که قطعا باید مواظب رفتار و کردارش به دلیل توجه رسانه ها باشه میاد و میگه اینها شهدای سبز اموی!!! هستن.
    2) قطعا انقلاب مخملی بی مزه ترین و نچسب ترین وصله ای بوده که جناب خودکامه و دار و دسته اشان در این سیستم حکومتی کلاینتالیستی که فقط عده ای معدود خودی هستن و دیگران نامحرمان و اخراج شدگان و مرتدان و معدومیان و…. طراحی و پیاده اش کردن. برادر من انقلاب مخملی درسته که عاری از خشونته و منقلب کردن عمومی و کلی اما بلاخره باید هدفی در پسش داشته باشه یا نه؟یه کم فکر کنی میفهمی که اگر قرار بود انقلابی مخملی یا واقعی رخ بده هیچ وقت سران جنبش مسیر تجمعاتشون رو در مناطق بی خاصیت هدایت نمیکردن مخصوصا در اون روزهای اول که اتش خشم ملت چنان داغ بود که هیچ نیروی قهریه ای تاب و توان مقابله و دفع اش رو نداشت.قطعا یه راهپیمایی 3ملیون نفری رو نمیشه به خاک و خون کشید درسته یا نه؟ اما چرا این 3 میلیون نفر مسیرشون رو از میدان انقلاب تا ازادی تعیین میکنند و نه مثلا برفرض میدان ولی عصر تجریش برای تصرف صدا و سیما ی فاسد! یا چرا نباید حول و حوش مجلس بگردند همچون اسلافشان در گرجستان و چک و… یا بیت جناب رهبر؟ این تنها یک دلیل بود از هزاران دلیل که به قول خودتون مجال و مکان بهتری رو میطلبه.اما در مورد مسلح بودن ملت هم کمی کافیه وابستگی اتون رو به حکومت و دستگاه های لجن پراکنی حکومتی مثل فالس نیوز کم کنید تا بیشتر متوجه بشید! برای این ادله ام حاضرم فیلمهای ضبط شده ی شخصی ام با گوشی موبایلم رو که از همون پایگاه لعن شده ی بسیج بالای میدون ازادی از ابتدای شروع فاجعه تا انتهاش رو نشونت بدم و یا بفرستم که ببینی چطور اون پایگاه در حالیکه مردم رسما داشتند پخش و پلا میشدند تا به خونه هاشون برگردند به کینه ی عده ای حرومزاده ی …گرفتار شدند.در تمامی فیلمهای ضبط شده ام حتی یک مورد اسلحه از نوع گرم و سرد نخواهید یافت اگر نگید که جعلیه و ساختگی. قطعامن مدرک تصویری دارم اگر شما هم داشته باشید از اینکه ملت ما مسلح بودن خوشحال میشم مطمئن بشم!اگر که تصویر و عکس اون پیرمردی رو به من نشون ندید که با اسلحه ی اسباب بازی در خیابانها دیده شد و وطن امروز با افتضاح هر چه تمامتر هم به چاپش اقدام کرد. راستی اگر ملت 3 میلیون نفری مسلح نتونن از پس یه پایگاه نهایتا ده نفره بر بیان همون بهتر که به قتل و غارت و تجاوز! نائل بشن! نه رفیق؟ به قول خودتون بصیرت هم خوب چیزیه! یا همون فاین تذهبون برادر؟

  7. امید گفت:

    خانوم نوشین درسته که مواضع سیاسی امون به صورت فعلی در یک خط قرار گرفته اما با همون ادله ی مباحث سیاسی(حالا نه از بعد مذهبی و عقیدتی ) باید بهتون بگم به صورت کلی شما جزئی از اقلیت موجود درون این جنبش هستین یعنی کسانی که خواستار حذف کلی دین از عرصه ی عمومی جامعه هستن و در این راه به هر توهین و بی احترامی و خط قرمز رد کردنی متوسل میشن.(کمی در مورد گفتارتون در مورد محمد بازنگری کنید) این جنبش هنوز هم بر روی شعار های مذهبی میچرخه و هنوز هم برای رجال واقعی و راستین جمهوری(ونه حکومت!) اسلامی کف و سوت میزنه مثل شهید بهشتی و مطهری و شریعتی و ….هنوز برای اینکه اتهام پاره کردن عکس ایت الله خمینی رو توطئه ی حکومت میدونه شعارهای حمایت از رهبر فقید سر میده و براش الله اکبر سر میده(توجهتون رو به تجمعات دانشجویی این چند مدت اخیر در داخل دانشگاه ها جلب میکنم مثل اخرین تجمع دانشجویان در روز 23 اذر در دانشگاه تهران) پس شما طبق قوانین دمکراسی مورد قبول من و خودتون(اگر سیستم دیگه ای مثل مارکسیسم و سلطنت طلبی و…میخواین پس اصلا در یک خط نیستیم! و به صورت کلی بحثمون بی فایده میشه ) مجبور به تبعیت کردن ازشعارها و خط دهی های اکثریت هستین.

  8. يك ايراني گفت:

    سلام اميد جان!!
    خب خوبه كه خود شما هم ميگي كه اين كلمه رو از تو همين صفحه بازتاب دادي! همينطور كه در همين صفحه نوشين مياد و خودش رو جنبش سبزي مي دونه و اون حرفا رو ميزنه پس كسي هم هست كه خودش رو غير جنبش سبزي بدونه و اين حرفا رو بزنه!!
    در مورد صحبتي كه در مورد آقاي ذوالنور كردي هم دو مطلب دارم:
    اولا” اينكه نظر آقاي ذوالنور نظر شخصي ايشان است و درسته كه نماينده ي ولي فقيه است ولي نمي توان نظرات ايشان را با نظرات آقاي خامنه اي يكي دانست!
    ثانيا” من از شما خواهش كردم كه وقتي نقل قولي از فردي مي كني به همراه لينكش از سايت معتبر باشه!!!

    در مورد انقلاب مخملي مثل اينكه سوء تفاهم هايي شده!!
    مردم قصد انجام انقلاب مخملي رو نداشتن!! اين نظر منه!
    يه سري افرادي از اين فرصت بوجود آمده استفاده كردند(بهتر اينكه سوء استفاده) تا انقلاب مخملي راه بيندازند!
    من هيچ وقت آقاي موسوي و آقاي كروبي رو به راه اندازان انقلاب مخملي وصل نكردم!
    اون سه ميليون نفر ملت ايران بودند كه فقط به انتخابات اعتراض داشتند!!! من اون افراد و خيلي هاي ديگر كه هنوز هم جنبش سبزي هستند جزو ملت ايران مي دونم و هيچ شكي بر اين نيست!
    صخبت من با افراد پشت پرده كه قصد سوء استفاده از وضع موجود رو داشتن است!
    آتش زدن مساجد كار مردم ما بود؟ يا افرادي كه قصد سوء استفاده داشتند؟
    نه عزيزم! غارت كردن اسلحه خانه ها ساخته شده نبود!!
    ملت مسلح نبودند! همان افرادي كه قصد سوء استفاده را داشتند مسلح بودند!! من هيچ وقت ملت ايران را با اون افراد يكي نمي دانم!
    hamedtalebi.blogfa.com/post-348.aspx اينو بخون اميد جان!!
    به نكته ي آخرش هم دقت كن كه :
    « از باب تذکر می گویم که نقل این متن به معنای تأیید کامل آن نیست »

    در مورد كارهايي كه يه عده از بسيجيان انجام دادند گفتي!!
    من يادمه چندين بار در همين صفحه اعلام كردم كه من منكر اشتباهات ارگان هاي انتظامي و بسيج نمي شوم!
    ولي دقت كن كه به قول يه نفر “اوتوپیای جمهوری اسلامی هم اگرچه جامعه مهدوی است ولی مثل همه ي اتوپیاهای عالم تحققش مستلزم ظهور است! پس برای رسیدن به آن جایی که شما گفتی اینگونه به هیچ جا نمی رسیم مستلزم حرکتی هستیم اصلاحی تا ظهور خود حضرتش! اصلن جامعه مهدوی بنظرم دست نیافتنی است تا قبل از ظهور!
    برای همین هم امام خمینی جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه را بهترین مدل حکومتی در شرایط کنونی قلمداد می کند! ”
    پس اشكال هست و نميشه منكرش شد و ما بايد يه راه اصلاحي رو پي بگيريم!
    بله! بصيرت خوب چيزي است!

  9. يك ايراني گفت:

    يك دليل حمايت نكردن من از جنبش سبز هم همينه كه گرفتن عضو از هر طيفي رو افتخار ميدونه (طبق آخرين بيانيه ي آقاي موسوي)!!

    اميد جان و ديگر عزيزان!
    من يه پيشنهاد داشتم!
    اينكه يه مكان بهتري براي بحث و گفتگو در مورد جنبش سبز و مسائل مختلف (اصلي ترينش: آقاي خامنه اي) تعيين كنيد كه اونجا بشود همه ي حرف ها را زد و راحت تر بود!!

  10. علیرضافی گفت:

    مطمئنا ابراز این نظرات بی ادبانه در وبلاگ شما از طرف بسیجی‌ها یا طرفداران نظام نیست، آنچه مورد تعجب من است بی توجهی شما به این نظرات است.

  11. الهه گفت:

    سلام.
    آقای حجازی عزیز،
    می خواستم بدونم امکان تهیه آثار پائولو کوئلو با ترجمه خود شما،که توی ایران مجوز چاپ نداشتن و یا با سانسور شدن بعضی قسمتها و با ترجمه کسان دیگه جز شما چاپ شدهوجود داره؟مثل برنده تنهاست، 11 دقیقه و …
    گفته بودید که اگه چاپ آثار ایشون توی ایران ممنوع بشه، ایشون آثارشون رو با ترجمه فارسی روی سایتشون میگذارن.
    خیلی ممنون میشم اگه پاسختونو به ایمیلم بزنید.