Deprecated: Required parameter $location follows optional parameter $_eligible_zones in /customers/e/6/0/arashhejazi.com/httpd.www/wp-content/themes/hueman/functions/init-front.php on line 1095 Deprecated: Required parameter $location follows optional parameter $_eligible_zones in /customers/e/6/0/arashhejazi.com/httpd.www/wp-content/themes/hueman/functions/init-front.php on line 1125 قاتلان گام به گام در دام خودنهاده افتاده اند، با هر دست و پا بیشتر گرفتار می شوند و خروجی ندارند – آرش حجازی

قاتلان گام به گام در دام خودنهاده افتاده اند، با هر دست و پا بیشتر گرفتار می شوند و خروجی ندارند

امشب فیلمی از صدا و سیمای ایران پخش شد به نام تقاطع، که “گزارشی پژوهشی” از مرگ ندا آقاسلطان ارائه می داد. بسیار مستفیض شدم. به نظرم اتفاق فرخنده ای بود پخش این فیلم.

روز اول گفتند فیلم اصلا جعلی است و ندا آقاسلطان در یونان است.

بعد گفتند خبرنگار بی بی سی صحنه سازی کرده که ندا را بکشند و او فیلم بگیرد.

بعد سفیر ایران در مکزیک اعلام کرد که گلوله ای که “در سر ندا پیدا شده”، از نوعی نیست که در ایران وجود دارد.

بعد آقای ضرغامی دوباره گفت فیلم جعلی است.

بنده خدایی به نام آرش حجازی پیدا شد که سر صحنه بود و وقتی دید این همه دروغ می گویند و خون بیگناهی دارد پایمال می شود، نتوانست تحمل کند و به سخن در آمد. گفت اولاً که فیلم جعلی نیست و ندا جلوی چشم های من مرد. بعد هم گفت که مردم جسد ندا را برداشتند و در یک پژو 206 گذاشتند و بردند، هرچند دیر شده بود و ندا مرده بود. آخرش هم گفت که بعد از دور شدن پژو با جسد ندا و معلم موسیقی، مردم فردی را گرفتند که سبیل و هیکل تنومندی داشت و فریاد می زد که نمی خواستم بکشمش. مردم پیراهنش را درآوردند و کارت های شناسایی اش را که نشان می داد عضو بسیج است، گرفتند.

رئیس نیروی انتظامی، آقای احمدی مقدم، گفت که کل ماجرا دروغ است و پای خود آرش حجازی وسط است و اصلا اینترپل به دنبال آرش حجازی می گردد.

اینترپل اعلام کرد که نه خیر، این طور نیست و دولت ایران دروغ می گوید.

آقای احمدی مقدم گفت من کی گفتم اینترپل دنبالش می گردد، این ها را رسانه ها از خودشان در آورده اند.

ده پانزده روز بعد کارت های شناسایی عباس کارگر جاوید و بعد هم فیلمی هم از صحنه ای که مردم پیراهن کارگر جاوید را درآورده بودند، منتشر شد.

فیلم دقیقا با گفته های آرش حجازی تطبیق می کرد. آرش حجازی عکس را که دید، گفت بله این همانی است که بعد از مرگ ندا مردم گرفته بودند.

گفتند حجازی دروغ می گوید و اصلا چنین فردی آنجا نبوده و کارت ها جعلی است و با فوتوشاپ درستش کرده اند.

بعد هم خواهران بسیجی شال و کلاه کردند و رفتند “خودجوش” جلوی سفارت انگلیس تجمع کردند و تئاتر گذاشتند که اصلا این آرش حجازی خودش قاتل است و برش گردانید تا “خودجوش” ازش اعتراف بگیریم (البته برای این تجمع مجوز وزارت کشور لازم نبود).

در این میان البته مجوز انتشارات کاروان را هم لغو کردند و به کتاب هایش هم دیگر مجوز ندادند و اجازه تجدید چاپ کتاب های قبلی اش را هم ندادند تا 22 کارمندش بیکار بشوند تا برایشان درس عبرتی بشود که برای آدمی مثل حجازی کار نکنند. خود حجازی هم بعد از حرف هایش تحت تعقیب قرار گرفت و ده ها بار به مرگ تهدید شد.

اما هنوز دل آقایان خنک نشده بود، چون ویدئوی ندا و شهادت آرش خان کار خودش را کرده بود و تمام دنیا اخم هایشان را به سمت ایران گره کرده بودند.

بعد به صورت “خودجوش” فیلمی ساختند و از شبکه رسمی پرس تی وی پخش کردند و در آن گفتند اصلا ماجرا از این قرار است که آرش حجازی و پناهی معلم موسیقی و ندا تیمی فرستاده از سوی خارجی ها بودند و ندا خون روی صورت خودش ریخت که مردم فکر کنند تیر خورده. بعد هم وقتی سوار پژو 206 شدند، آرش حجازی و پناهی تیر خلاصی به ندا زدند و کشتندش و به کمک راننده که دستش توی کار بود، بردندش.

بعد شبکه اچ بی او فیلمی ساخت و برای اولین بار صحنه ای را پخش کرد که مردم جسد ندا را در ماشین می گذاشتند و آرش حجازی هم در تصویر نبود.

حرص دوستان وزارت اطلاعات کلی درآمد که پس چرا آرش حجازی سوار ماشین نشده، او که قرار بود در ماشین با گلوله ندا را بزند! پس حالا دمار از روزگارش در می آوریم که سوار ماشین نشده.

فیلم تقاطع را ساختند و در آن به آرش خان تاختند که اصلاً تو پزشک خیلی بدی هستی! اصلاً تو پزشکی؟ مدرکت کو؟ اگر پزشک خوبی بودی، سوار ماشین می شدی و می رفتی تا سناریوی قبلی ما درست در بیاید و مجبور نشویم دوباره ازاول سناریوی جدیدی بسازیم. حالا دیگر اصلا از فیلم قبلی اظهار بی اطلاعی می کنند. ظاهراً همین طوری مثل علف هرز، “خودجوش” از سبد برنامه های پرس تی وی درآمده بود!

اما این فیلم آخری از همه بهتر بود. چون دولت ایران خیلی چیزها را پذیرفت:

1. ندا آقاسلطان واقعا کشته شده، در یونان نیست.

2. فیلم هم جعلی نبوده.

3. ندا واقعا در صحنه تیر خورده و پمپ خون هم دستش نبوده و دخیل در توطئه ای هم نبوده.

4. آرش حجازی قاتل نبوده.

6. بر خلاف گفته سفیر ایران در مکزیک، نه تنها گلوله به سر ندا نخورده بوده، بلکه اصلا گلوله را پیدا نکرده بوده اند! (بماند که چرا گزارش های پزشکی قانونی یک سال بعد منتشر می شود آن هم از طرف خبرنگار پرس تی وی و نه از طرف پلیس ایران).

5. از همه مهم تر، عباس کارگر جاوید وجود دارد، آن روز در صحنه بوده (خودجوش، چون قرار نبوده کار عملیاتی بکنند)، بعدش هم از دست مردم کتک خورده. (البته آقای پناهی گفتند که نشنیدند ایشان فریاد بزند که نمی خواستم بکشمش. حق هم داشتند. چون همان طور که بارها گفته ام، مردم عباس کارگر جاوید را بعد از دور شدن آقای پناهی و ندا در پژو 206 گرفتند. بنابراین آقای پناهی اولین بار بود که ایشان را می دید! نکته جالب تر اینکه در این یک سال هیچ کس نتوانست عباس کارگر جاوید را پیدا کند جز این خانم فیلمساز “مستقل”!)

هرچند، چون آقای کارگر جاوید شخصا گفته اند که اسلحه نداشته اند و قسم می خورند که دخالتی در ماجرا نداشته اند، پس حتما راست می گویند و نیازی به تحقیق بیشتر یا بازجویی یا محاکمه نیست.

این یک قدم بزرگ به جلو است. یک چیز مهم ثابت می شود. در یک طرف روایت آرش حجازی قرار دارد و در یک طرف روایات دولت ایران. روایات دولت ایران تا به حال چندین بار عوض شده، اما روایت آرش حجازی همان روایت است و هر روز که می گذرد، حقیقت گفته هایش بیشتر آشکار می شود. در یک طرف آرش حجازی قرار دارد که برای شهادت دادن بر چگونگی قتل یک بی گناه نه تنها چیزی به دست نیاورد (جز آرامش وجدان)، که آواره شد، امنیتش را از دست داد، کارش را ازش گرفتند، دیگر خانواده اش را هم نمی تواند ببیند، دسترنج تمام عمرش بر باد رفت، اما پای حرفش ایستاد. در طرف دیگر دولتی قرار دارد که تمام آبرویش را با شهادت ندا و شهادت دادن آرش حجازی از دست داد و به هر فریب و نیرنگ و دروغی متوسل شد تا این آبرو را دوباره باز بخرد و در این میان از هیچ کاری فروگذار نکرد.

مهم نیست اگر ثابت کنند من پزشک بدی بودم. من هیچ وقت ادعا نکردم که پزشک برجسته ای هستم. چه فرقی می کند؟ مهم این است که بی گناهی کشته شد و قاتلان گام به گام در دام خودنهاده افتاده اند، با هر دست و پا بیشتر گرفتار می شوند و خروجی ندارند.

قاتلان به مکر خدا گرفتار شدند و مکرو مکرالله والله خیر الماکرین.

در این باره بیشتر حرف خواهم زد.

یا حق

آرش حجازی

شما ممکن است این را هم بپسندید

166 پاسخ‌ها

  1. salman گفت:

    salam.be nazare man in film ye nokte + dge ham dasht va on vaqti bod ke dost neda zang zad be khahare neda va khahare neda jomalati ra goft ke vaqa an be man energy dad.

  2. Ali گفت:

    درود به شرفت

  3. ab گفت:

    باش تا روزی که تو را به دادگاه عدل الهی معرفی کنند. قاتل خو ن آشام مزدور

  4. م گفت:

    درود به شرفت مرگ بر بيشرف مرگ بر قاتل

  5. اسحاق گفت:

    من دولت ایران رو قبول ندارم ولی حضور شما به اون شکل و مدام حواستون به اطراف بودن هنوز برام مشکوکه

  6. ali گفت:

    درود بر شرف تو ، درود بر تو آرش جان. ما همه به تو افتخار میکنیم

  7. nima گفت:

    سلام به تو مرد بزرگ ايراني .درود بر خانواده پاكت .سلام به پدر ومادرت كه چنين فرزندي به اين سرزمين تقديم كردن .اميدوارم روز به روز امسال آرش ها.گلسرخ ها ودانشي ها …………… بيشمار باشند

  8. ali گفت:

    salam aghayeh hejazi dastetan ra mibosam

  9. دنی گفت:

    دمت گرم داداش

    دمت گرم

  10. محمد گفت:

    امروز شاهد پخش فیلم دروغین و جعلی حکومت کودتا راجع به شهادت ندا در رسانه دولتی ایران بودیم. باید از حکومت کودتا پرسید که اگر ندا را مجاهدین!!! شهید کرده اند :
    1) پس چرا اول میگفتید او را با اسلحه دوربین دار و از نوع اسلحه پیشرفته ای که در ایران نیست, شهید کرده اند؟!!
    2)چرا بعد ها گفتید که ندا با دستگاه پیشرفته ای که داشته خون به صورت خودش ریخته !! و کسی به او در خیابان شلیک نکرده!!
    3) چرا وقتی آقای دکتر آرش حجازی به عنوان شاهد ماجرا موضوع شهادت ندا را رسانه ایی کرد, او را قاتل ندا دانستید؟!!
    4) چرا بعد ها گفتید قاتل ندا خبرنگار خارجی است!!که پول داده تا به او شلیک کنند و بعد از او فیلم بگیرد!!
    5) چرا گفتید که ندا اتفاقی آنجا بوده و در اعتراضات شرکت نمیکرده ولی پدر و مادر ندا و تصاویر و فیلم ها نشان از شرکت فعال او در اعتراضات مسالمت آمیز مردمی بود!!
    6) چرا در فیلم رسانه دولتی پدر و مادر ندا و خواهر و برادرش نیستند اما در فیلمی که در سایت های مستقل راجع به ندا میباشد, آنها حضور دارند و به اینکه قاتل ندا دولتی است تاکید دارند.
    7) اگر بنا به گفته شما منافقین!!!!! ندا را به شهادت رسانده اند, چرا از طرف مقامات دولتی و بنیاد شهید به خانواده ندا تسلیت گفته نشد؟!!
    8) چرا به خانواده ندا اجازه برگزاری مراسم داده نشد؟!!
    9) چرا در چهلم شهادت ندا, با وقاحت تمام حتی به مادر ندا اجازه ندادید که به سرخاک مزار دخترش برود؟!!
    10) چرا بعد از شهادت ندا خانواده او را تحت فشار گذاشته بودید؟!!
    فراموش نکنید که در عصر ارتباطات دیگر قادر به کتمان حقایق نیستید.
    11) فراموش نمیکنیم که در آن روز هموطنان دیگری هم توسط حکومت کشته شد.
    12) آیا در زندانهایی همانند کهریزک و پایگاه های بسیج مجاهدین!! معترضان را شکنجه کردند؟ به دختران تجاوز کردند!! و همانند شهید ترانه موسوی جنازه اش را آتش زدند و یا بنا به اعتراف حکومت 4 نفر را در زندان کهریزک زیر شکنجه شهید کردند.
    13) آیا حکومت با ماشین نیروی انتظامی بدن مردم را له نکرد؟!! آیا حکومت منکر عکس ها و فیلم هایی است که عوامل حکومتی را در حال شلیک مستقیم به مردم نشان میدهد.
    14) آیا بنا به مشاهدات مردم و فیلم های موجود ماموران یونیفورم پوش بر خلاف تمام قوانیین بین المللی با باتوم به سر و صورت زنان و دختران ایرانی نمیزدند؟ شیشه های ماشین های عبوری را وحشیانه خورد نمیکردند؟

  11. رضا گفت:

    درود بر شما جناب حجازی

    شرافت رو زنده نگه داشتی مرد.تاریخ ازت با افتخار یاد خواهد کرد.
    به یقین خدای ما بزرگتر از خدای اونهاس.

    تندرست یاشی
    یا حق

  12. man sab گفت:

    این ها رو تو فیس نوشتم این جا کپی می کنم:
    یه چیزی خیلی جالب بود برام: این آقای بسیجی خودش ذکر می کنه که واسه همچین اتفاقی باید یه گروه وجود داشته باشه نه یه نفر و این قدر کوتاه فکرند که نمی فهمند این یعنی پس ممکنه اگر کار برادرا بوده حتما جمعی بودند که یا اسلحه ی ایشون رو بردند یا بقیه شون از صحنه در رفتند و ایشون نتونستند در برند یا …و کلی سوتی این مدلی داشت تو فیلم حرص در بیارشون
    و یه چیز دیگه: این ها خیلی از عکس ها رو از رو فیلمی که داشتند جدا کرده بودند پس چطور فیلمی که دست اون خانم مربوط قاتل از کیف در امده یا همین طور اون جا بوده یا یای یا رو نشون ندادند و نتونستند پیداش کنند این ها که همه ی ادم ها رو پیدا کردند
    کلا خیلی فیلم بدی بود/.خیلی تلاش شده بودزیرکانه ساخته بشه اما خیلی جای اشتباه داشت باز هم

  13. sabz گفت:

    صمیمانه به شما احسنت می‌گویم بابت این ازادمردی و رشادت. مطمئن باش خدا اجرت رو در جایی که انتظارش رو نداری بهت خواهد داد.

  14. amir گفت:

    kheili doos daram az aghaye panahi va dooste neda beporsam sharafetoono chan forookhtin??
    nemigam ghatel aghaye kargar boode vali ghataan jomhooriye eslami boode
    tnx arash khan

  15. K گفت:

    و مکرو مکرالله والله خیر الماکرین
    Dr jooon cheghadr khoda sari pasokh dad.
    bad az pakhshe filme az simaye dorooogh sa@ 10 mardom chenan shoarai dadan ke man tahal nashnide budam
    payande bashi nazaashti khune neda paymal she

  16. درسو گفت:

    آرش از اینکه میبینم مترجم کتابهایی که خوانده ام همان شاهد پرواز ندای آزادیمان است خوشحالم. و این خود مثالی واضح است که هر چیزی در جای خود قرار دارد. و شاهد ما قبلا هم شاهد مسایل دیگری نیز بوده است.

    درسو

  17. اميد گفت:

    ديشب كه مستند تقاطع ديدم واقعا لذت بردم كه شما هيچ گونه دروغي نگفته ايد.افرين

  18. hesam گفت:

    آرش حجازی عزیز این فیلم سرتا پا دروغ فقط برای این بود که بسیج را از این جریان پاک سازند
    احتیاجی نیست تو خودت را ثابت کنید
    فکر میکنیم این تحلیل خیلی به روایت درست شما از ماجرای ان روز کمک می کند

    http://tvirib.blogspot.com/2010/06/blog-post.html

  19. مهرداد گفت:

    سلام آرش جان امیدوارم همشه خوب باش اون فیلم خیلی خیلی بد ساخته شده بود اولا چرا این خانم رو از پرس تی وی آورده بودن که چی بشه مثلا افه بیان ، من اصلا حالیم نشد آخه چرا باید این همه ندا رو زیر نظر بگیرن که بکشنش از دوربین بانک یک خانم وآقارو نشون دادن که همش دنبال ندا بودن یعنی باید فقط ندارو میکشتن دروغهای شاخدار واقعا برای ا.ن و خ.ر متاسفم که این همه مثل خوک تو گندابی که خودشون درست کردن دستو پا میزنن

  20. هژبر گفت:

    شما جدی نگیرید و صبور باشید. بقول آقای قائد همه ی اونایی که میخوان بمیرن آروم و بی سروصدا نمیمیرن. این فریادها شاید مال یه سیستم رو به موت باشه.امیدی

  21. reza گفت:

    قاتلان ندا از همون جنس و دسته قاتلانی هستن که فریدون فرخزاد رو با ۳۵ ضربه چاقو از پا در آوردن ،این حکومت از مرگ ندا اصلان ناراحت نمیشه چون امثاله ندا رو فتنه گر میدونه ….
    برای این حکومت فرق نداره اگه ۱۰ میلیون ایرانی هم کشته بشه….
    و به درستی خامنه ای منفورترین انسان ایرانی در کل تاریخ این کشور است .

  22. ناشناس گفت:

    سلام آقای حجازی
    مطلبی فکرم را مشغول کرده است آنهم اینکه مسیر امیر آباد شمالی مسیر استراتژیکی است و امنیت در این منطقه برای عمال دیکتاتوری از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که من در این مسیر بر روی پشت بامهای منطقه مخصوصاً بر اصلیِ خیابان کارگر افراد مسلحی دیده ام و روزنامه گاردین در مصاحبه با چند پاسدار سابق به وجود تک تیر انداز اشاره کرده است آیا شما احتمال می دهید که تک تیر اندازان مزدور برای ترساندن و متفرق کردن مردم داخل کوچه دست به این جنایت زده باشند؟ ما همینطور می دانیم که تک تیر اندازان ضد شورش اکثراً خارجی و بی رحم هستند و همینطور در فیلمها صدای موجود بیشتر به زوزه ی گلوله شبیه است تا شلیک از سلاح کمری… لطفاً نظر خود را بفرمایید.

  23. بیتا گفت:

    آنچه که در این جای تامل دارد چرا معلم موسیقی ندا از صدا و سیما شکایت نکرده که یکبار وی را قاتل ندا قلمداد کردند و جای دیگر حرفی از این مورد نیست آیا نمی بایست ایشان اعاده حیثیت میکرد.

  24. مریم گفت:

    دکتر جان شما آواره نشدی…در قلب تک تک ملت سبز وطنت جا داری.

  25. apar گفت:

    درود به شما و شرافت شما

  26. amir گفت:

    ای دکتر ادم کش . یادت باشد تا آخر عمر با عذاب وجدان زندگی خواهی کرد . اگر روزی به ایران باز گردی خون خواهان ندا تو را به سزای عملت خواهند رساند .
    راستی برای این ادم کشی چقدر بهت پول دادن . ای تف به روت خائن وطن فروش

  27. محمدصادق گفت:

    چند تا مورد رو ناگفته گذاشتید:
    1- اگر عباس کارگر قاتل بود چرا در صحنه مانده بود و فرار نکرده بود.
    2- آنهایی که حتی به لباس و کیف پول کارگر رحم نکردند و عکس و فیلم کارتش را در هزارجا پخش کردند مطمئنا اگر اسلحه ای پیدا می کردند بلافاصله در تمام کره های منظومه شمسی پخش می کردند. همین نشان می دهد که او اسلحه ای نداشته.
    3- شما که اینقدر وجدان خود را بیدار می دانید، چه می شد که مثل استاد موسیقی ندا در ایران می ماندید و پیگیر ماجرا می شدید؟
    4- همانطور که می بینی بلایی سر استاد موسیقی ندا نیامده و او زنده است و آزاد، شما از چه چیزی می ترسیدی که در کمتر از دو روز ایران را برای همیشه ترک کردی؟
    5- به نظرت اگر قرار است به پناهی و کارگر شک کنیم، حق نداریم که به شما شک کنیم؟ حال آنکه آنها در ایران ماندند و شما به سرعت از کشور خارج شدی و سریعا بی بی سی را به صورت “خودجوش” پیدا کردی و با او مصاحبه کردی؟!
    6- راستی شما در آن فرصت کوتاه که خودتان می گویید حتی سوار ماشین هم نشدید چطور ندا را معاینه کردید و متوجه شدید که تیر از جلو به او اصابت کرده؟
    7- همینطور چطور به خودتان اجازه دادید که تشخیص بدهید ندا قبل از سوار ماشین شدن تمام کرده؟
    8- وجدان شما را بیدارتر می دانستیم اگر به عنوان یک پزشک ندا را تا بیمارستان همراهی می کردید.

    9- راستی وضع شما که از کارگر بدتر نبود؟ جمهوری اسلامی که شماره تلفن و آدرس منزل شما را به عنوان قاتل ندا در همه جا پخش عمومی نکرده بود.
    10- اگر این سوالات را خواندید و پاسخی ندادید شما را به خداوند بزرگ و وجدان نسیتا بیدارتان می سپارم
    11- راستی شهید عبادی را می شناسید؟ شهید کبیری را چه؟ می دانید این 9 نفری که هی از آنها اسم می برید کجا شهید شدند؟ توسط چه کسانی شهید شدند؟
    12- سوال بی پاسخ بسیار باقی مانده است، اما بعید می دانم این نوشته مرا حتی منتشر کنی چه برسد به آنها پاسخ بگویی.
    13- فقط این را بگویم که وجدان شما را بیدارتر می دانستیم اگر برای خونخواهی ندا می ماندید و دربه دری می کشیدید و حتی مورد بازجویی قرار می گرفتید تا به قول خودتان حق را به همه اثبات می کردید و از نام و یاد ندای مظلوم دفاع می کردید.

  28. Babak گفت:

    درود به شرفت آرش عزیز

  29. هادی گفت:

    آرش جان شما ناخواسته وارد این جریان شدی و خیلی چیزها هم به خاطر وارد شدن به این شرایط از دست دادی اما الان خیلی بیشتر از اون موقعی که اسمت رو پشت کتاب پائولو کوئلیو میدیدم برای مردم ایران عزیز و محبوب هستی، راهت رو پر قدرت ادامه بده و مطمئن باش که اصلا تنها نیستی

  30. M Irani گفت:

    این فیلم واقعا خوب بود و نتایج خوبی داشت که شما تقریبا به همشون اشاره کردن … اما یک نکته هم من به نظرم جالب توجه اومد و اون هم این بود که در بیمارستان دکتر گفت که اون روز چند تا تراما داشتیم که چند تا شون gun shot بودند!!!!!! پس تیر اندازی تو اون منطقه بیشتر از یکی بوده !!!!
    سوتی های خوبی دادند آقای نویسنده که در انتها هم مینویسه نویسنده، تصویر بردار ، کارگردان: رضا فرهمند !!!! ، باید گفت آقا رضا دامت گرم با این سناریو که نوشتی!

  31. علی گفت:

    سلام
    بنده در مقابل شجاعت و حق طلبی شما سر خم می کنم و به اینکه هم وطن شما هستم افتخار.

    خدا پشت و پناهت.

  32. RONAK گفت:

    faghat mitunam begam ke inam yue mosht adame harumzadeye ashghal hastan ke be payan daran nazdik mishan , az avval durugh tu zateshun bude , az tarseshun nemidunan chikar konan vase hamin har ruz ye durughe jadid migan ..
    aghaye hejazi … ma ba shoma va ruhe neda hastim va ta jayi ke khun dar ragemun bejushe az haghe neda va khodemun va iran defa mikonim …

  33. امید گفت:

    دیشب که این فیلم رو دیدم داشتم از شدت حرص و ناراحتی از وقاحت و بیشرمی این قاتلها میمردم اما گفتم ببینم آخرش چه جوری میخوان نتیجه گیری کنن؟ آخر فیلم، اون زنه خبرنگار مسسسسسسستقل پرسید که شما میدونستین مجاهدین هر سال 30 خرداد میان ایران یه نفر رو می کشن؟!! یه جوری میگفت که انگار نذر دارن! بعدش یه عکس نشون داد و گفت این خانمی که اینجا کیف دستشه و داره از محل حادثه دور میشه میتونه قاتل باشه. اما دوستان، خوشحال باشید که دشمنای مردم جزو دسته احمقها هستن. جواب این ادعا چند ساعت قبلش تو اینترنت اومده بود و آخر فیلم جدیدی که دیروز از شهادت ندا تو سایتها اومده بود اون خانم رو میبینیم که با ضجه و گریه داره از محل دور میشه (خانم با مانتوی بنفش) نه در هیبت یه قاتل خونسرد(اونجوری که در تاویزیون نشون دادن). برادران بازجویی که جدیدا فعالیتهاشونو در صدا و سیما انجام میدن حتی بخودشون زحمت ندادن که این فیلم رو قبل از رو آنتن فرستادن برنامه مزخرفشون چک کنن. شاید هم دیدن و همه چیز رو بشه با همون کلمه ای که گفتم توجیه کرد: وقاحت….

  34. Ali گفت:

    VAAAAAghean moteassefam baraye kesani ke ENGHADR kutah binan!

    DUSTAN! khub gush konin,

    Shoma ha iiiiiiiiiiinhame film az jorm o jenayate jomhurie zedde eslami va ensanie Iran nadidin????????????????????

    Hala in Javide Kargar nakoshte, yeki dige koshte az HAMIN heyvunaye vahshi…
    Inghadr in film dare dad mizane ke regim pool kharj karde va ino saf 1 shab ghabl az 22 khordad pakhsh karde ke faghat adamaye kutah bin o gul bezane (ke omume tarafdarashan)…unvaght ma miaim be aghaye hejazi email mizanim o comment midim ke agha hala shayad in teflak nakoshte bashe!!!!

    Hala hame chasbidin be khune ye dokhtare nesbatan khoshgel? uuuuuuuuunhame pesare bigonah va marde miansal va zane dige koshte shodan, film hast azashun, uuunghadr ziad film hast az be ragbar bastane basiji ha va mozduraye digeye rigime khunkhar, ba’d chasbidin be yek nafar ba ghatele farzish?????????????

    Resane che ha ke nemikone! enghadr gule rasane haye gharb o shargh o nakhorid.

    Un moalleme mafangie khaltur e musighie Neda va un doctoraye khosh lahjeye bisavad ke dar hadde bachche ham nemitunan englisi sohbat konan ro chasbidin… khanevadeye Neda ro didin ke hazer be hamkari ba mozdura vase sakhte in film nashodan?
    Aya una be kesi tohmat zadan?

    Vel konin 1 nafar 2 nafaro…be asle ghazie beshasbid ke regim dare havase shoma ro be ghatle faghat 1 nafar part mikone!

    Yade uuuunhame guraye daste jam’ie unhame adam bioftin ke az 30 sale pish tavassote in koshte shodan.

    Mordeshure Amrica o mojahedin o hezbollah o esraiil o hame mozduraye adamkosh o farib deh ro bebaran ke donya pak she az vojude in harumzade ha….

  35. امید گفت:

    اصلا یه لحظه کامنت قبلی من و تمام اظهارات آقای حجازی رو فراموش کنید. اصلا یه لحظه ندا رو فراموش کنید….(میدونم که شدنی نیست ولی سعی کنید). در مورد این اسمها فکیر کنید:
    اشکان سهرابی، سعید عباسی فر گلچینی، علی فتحعلیان، نادر ناصری، مسعود هاشم زاده، حسين اكبري، واحد اكبري، حامد بشارتی، فرزاد جشني، محسن حدادي، بابک سپهر، تينا سودي، سيد رضا طباطبايي، سالار طهماسبي، ابوالفضل عبدالهي و ……………
    میدونید اینها کی هستن؟ اینها همشون کسانی هستن که روز سی خرداد بعد از فتوای قتل ولی فقیه کشته شدن. اینها چی؟ پرس تی وی برای اینها فیلم نمیسازه؟ ندا یه نماده چون لحظه شهادتش رو تموم دنیا دیدن و جاودانه شد ولی خیلیهای دیگه هم بودن که چون مثل خار تو چشم این حکومت نیستن نیازی نمیبینه که بگه اونها رو هم مجاهدین بمناسبت سی خرداد کشتن!

  36. ماری گفت:

    آقای آزاد اندیش! چرا نظرات مخالف خودتون رو حذف می کنید؟
    هم شما هم سران جمهوری اسلامی و هم سران سبز دچار مالیخولیا شدید و هیچ آشنایی با خواسته های مردم ندارید.

  37. eykash گفت:

    matne jalebi bud , ama kutahbinaneo tangnazarane !
    Omidvaram az mane 18sale khejalat bekeshid… VatanForushi k emtiaz nis !
    Bejaye inharfa , behtare soalayi k rajebe shoma matrah shod ro javab bedin…

  38. آرمان گفت:

    درود به شرفت.كاش قطره‌اي از خون تو توي رگهاي من بود

  39. sasha گفت:

    Dear Dr. Hejazi, you are a hero. Real persian people consider you as a a national brave man.
    God bless you. Hopefully one day we will greet you in Iran.

  40. azad گفت:

    dorood bar to irani ba sharaf

  41. سهیل گفت:

    من چند مدت پیش روح ندا آقا سلطان را دیدم. که بخوابم آمد و به من اجازه نمیداد بیدار شوم تا اینکه پیامش را به من برساند. از من خواستند که سراغ شخص خاصی بروم و به او بگویم که مرگ او ساختگی نبوده بلکه مظلومانه به قتل رسیده اند. تصویر آن شخص را به من الهام کردند و من آن شخص را دیدم که در بهشت زهرا بحالت بی تفاوت از کنار قبر ندا گذشت. آنگاه که بطور کامل منظور خود را به من تفهیم کردند آرام شدند و من هم بیدار شدم.
    چند روز طول کشید تا او را پیدا کردم و قضیه خوابم را گفتم. سرش را پایین انداخت و متأثر شد. به من گفت که درست دیدی . من در بهشت زهرا رفتم به فکرم افتاد که فاتحه ای بر سر مزار ندا بخونم. اما یادم اومد که در فلان وبلاگ دیده بودم که شخصی اثبات کرده بود این مرگ ساختگی بوده. بخاطر همین بدون فاتحه عبور کردم !!!

  42. علی گفت:

    این روزها به متنای قشنگ عادت کردیم حرفای بی مدرک و روی هوا همه یطوری صحبت می کنن که انگار حق با اونهاست
    من به شما کاری ندارم اما اگه من جات بودم مطمئناً اگه بر حق بودم ایران می موندم می گفتم حق با منه
    نهایت کاری که با انسان می کنن اینه که آدم رو بکشن (کم نیستن آدمای شجاع مثل حلاج ها )
    به هر حال من خ.دم به شخصه فکر می کنم اصلاً فیلم دیشب مستندی نبود که مثل خیلی از آدما که بزور می خوان برای آدم تصمیم بگیرن تصمیم بگیره .اقلاً این انتخابو برامون گذاشت که چندین احتمال رو با هم بسنجیم من در مورد مستند های قبلی نظر نمیدم چون ندیدمشون!
    دوست ندارم یه طرفه به قاضی برم
    اما به هر حال اینم نمیشه نادیده گرفت خیلیا از این مردن یه انسان بی گناه به جاهایی رسیدن و خیلیا نابود شدن
    خدا لعنت کنه اونایی که مردم رو الکی تحریک کردن و جامعه رو نا امن کردن که یه مشت لاشخور جوون های مردم رو بکشن!

  43. سبز گفت:

    آرش عزیز تو همیشه قهرمان این ملت باقی می مانی که ندای مظلومیت ندا را به گوش همه دنیا رساندی. بگذار مزدوران جیره خوار هر روز فیلم جدیدی بسازند و تو را به جرم این که دو بار نگاه کردی یا سرت پایین بود یا ساعت دستت بود متهم تشخیص دهند. خوشحالم که از ایران رفتی وگرنه صدای تو را هم خفه می کردند. درود بر روان پاک آریایی تو و ندا

  44. احمد گفت:

    نميدونم مردم ايران تا كي بايد هزينه بدهند؟ آيا آن از همه جا بيخبراني كه از ظلم حاكم حمايت مي كنند، از عذاب الهي يا قهر مردم نمي ترسند؟

  45. سهروردي گفت:

    سلام . من بخاطر مرگ ندا متأسف شدم اما تا حالا روي مساله مرگ ندا حساس نبوده ام ، چون اصلاً ندا را قرباني راه آزادي و يك جنبش سبزي نميدانم . براي من روح الاميني ها ، موسوي ها ، اعرابي ها و ديگر قربانيان آن روزهاي شوم كشته هاي راه آزادي هستند .
    ندا فقط يك دست آويز و بهانه بود كه به نماد و سمبل تبديل گرديد وگرنه رويكرد و برخوردي كه والدين و بازماندگان ديگر قربانيان اين جنبش در برابر مرگ عزيزانشان نشان دادند به مراتب زيباتر و متعالي تر از برخورد مادر ندا بود ، زيرا مادر ندا جنبشي بودن ، سبز بودن و حتي رأي دادن ندا را انكار كرد اما مادر سهراب ، هنوز هم در نهايت افتخار ، خود و سهرابش را آزاديخواه مي داند و همچنين مادر محسن روح الاميني . . .
    اما دوستان ، فيلم را با دقت نگاه كنيد .
    اولاً : هرچه فيلم را فريم فريم آناليز كنيد مي بينيد كه اصل فيلم واقعي 29 ثانيه است و آن 4 ثانيه آخر كه آن خانم و آقا را در حال ترك محل نشان داده و حتي صداهاي تكراري آن 4 ثانيه ، به 29 ثانيه اول اضافه شده كه اين موضوع ساختگي بودن فيلم را نشان مي دهد .
    ثانياً : در اين فيلم دكتر حجازي كه بر بالين نداست فقط 2 ثانيه نگاه و سرِ خود را به اين سمت مي چرخاند ، و اين خانم مجري همين 2 ثانيه را عكس گرفته و به روي آن مانور داده و سياه نمايي مي كند . براي اينكه بفهميم چرا دكتر نگاهش را به اين سمت چرخانده ، يك لحظه خود را جاي وي قرار دهيم . آيا در اين لحظات خون و آتش و جسدي غرق به خون در زير دست ، آيا ناگزير به چرخاندن سرمان به اين سمت و آن سمت نخواهيم بود ؟؟؟
    ثالثاً : اصرار خانم مجري مبني بر استفاده آقاي حجازي از عنوان – رزيدنت جراحي قلب – و مجبور نمودن آقاي پناهي به بيان اين عنوان استفاده شده توسط آقاي حجازي . علاوه بر اين ، حرفهاي متناقض آقاي پناهي مبني بر راهنمايي آقاي حجازي درباره چگونگي قرار دادن دست استاد بر روي محل خونريزي ، در حالي كه ما در فيلم نمي بينيم كه آقاي حجازي با دست راست خود دست چپ آقاي پناهي را بگيرد و به وي نحوه گذاشتن دست بر محل خونريزي را يادآوري نمايد .
    رابعاً : به رغم اصرار خانم مجري از آقاي پناهي مبني بر وقوع اين حادثه در كوچه و مغاير نشان دادن آن با اظهارات آقاي حجازي ، نقشه شهر تهران و گوگل و تابلوهاي نصب شده بر ورودي ها نشان مي دهد كه محل وقوع حادثه خيابان شهيد ابولفضل خسروي ، تقاطع صالحي بوده است و نه كوچه خسروي كه متاسفانه مجري و تهيه كننده عزيز اين مسأله را فراموش نمودند .
    خامساً : از طبابت و علوم پزشكي هيچگونه اطلاعي ندارم اما آنگونه كه فيلم نشان مي دهد از نحوه قرار گرفتن دستهاي آقايان حجازي و پناهي اين مسأله برداشت مي شود كه آنان قصد جلوگيري از خونريزي بيشتر را داشته اند نه ماساژ قلبي و هدف آن شخص سوم نيز – كه مورد تعريف و تمجيد پزشكان بيمارستان قرار مي گيرد – صرفاً بالا نگه داشتن سر ندا براي حداقل شدن خونريزي بوده و نه جهت تنفس مصنوعي يا باز كردن دهان .
    اما به نظر من با ساختن چنين فيلمهايي جز اينكه جمهوري اسلامي بيشتر منزوي مي شود چه سودي عايدمان مي شود ؟؟؟ چه اهدافي دنبال مي شود ، چه كساني تبرئه مي شوند و چه كساني متهم ؟؟؟ گيريم سيا به دست يك نفر اسلحه داد ، موساد زمينه حادثه و شليك را فراهم كرد و دكتر آرش حجازي نيز به عنوان كمك ، محل زخم را فشار داد و سبب مرگ ندا شد و مأموريت ناتمام آنان را تمام كرد .
    سهراب ، محسن ، اشکان ، رامین و کشته های کهريزک را چه كسي به قتل رساند ؟؟؟ آيا آن قتلها نيز کار سيا ، موساد و يا مجاهدین خلق بود ؟؟؟
    باميد فرا افتادن پرده ها …

  46. فرزاد گفت:

    فقط می تونم بگم زنده باشید آقای حجازی. من طرفدار کوییلو نیستم ولی هیچ وقت مجله کتاب داستان رو از دست نمی دادم. به امید روزی که بتونیم بعد از سال ها طعم آزادی رو بکشیم به امید این که اون قدر عقربه های ساعت جلو برن که فراموش کنیم همه ی اینا رو. به امید بازگشت شما به ایران و انتشار دوباره ی کتاب داستان.
    پس زنده باد امید و زنده باد شما که امید رو زنده نگه داشتین.

  47. سحر گفت:

    خیلی خوشحالم که حرفهای این محمدصادق رو منتظر کردین…تا حالا اینقدر از نزدیک با افکار بیمار یک بسیجی مواجه نشده بودم!!خدایی کشور دست چه بی مغزانی افتاده…شماره 8 نوشته اش خیلی برام خنده دارتره البته همه نوشته اش خنده دار و بی منطق هست…بماند
    سربلند باشی دکتر خوب

  48. سحر گفت:

    منتشر کردین

  49. cypalex گفت:

    آرش عزیزم از صمیم قلب دوست دارم
    تو هر دو دنیا با آبرو شدی
    کاشکی میشد اندازه عشقم و واست بگم تا ببینی که نمیشه واسش حدی تصور کرد

  50. مهدی گفت:

    مجری پرس تی وی شده فیلم ساز مستقل؟!! :))))