قاتلان گام به گام در دام خودنهاده افتاده اند، با هر دست و پا بیشتر گرفتار می شوند و خروجی ندارند

امشب فیلمی از صدا و سیمای ایران پخش شد به نام تقاطع، که “گزارشی پژوهشی” از مرگ ندا آقاسلطان ارائه می داد. بسیار مستفیض شدم. به نظرم اتفاق فرخنده ای بود پخش این فیلم.

روز اول گفتند فیلم اصلا جعلی است و ندا آقاسلطان در یونان است.

بعد گفتند خبرنگار بی بی سی صحنه سازی کرده که ندا را بکشند و او فیلم بگیرد.

بعد سفیر ایران در مکزیک اعلام کرد که گلوله ای که “در سر ندا پیدا شده”، از نوعی نیست که در ایران وجود دارد.

بعد آقای ضرغامی دوباره گفت فیلم جعلی است.

بنده خدایی به نام آرش حجازی پیدا شد که سر صحنه بود و وقتی دید این همه دروغ می گویند و خون بیگناهی دارد پایمال می شود، نتوانست تحمل کند و به سخن در آمد. گفت اولاً که فیلم جعلی نیست و ندا جلوی چشم های من مرد. بعد هم گفت که مردم جسد ندا را برداشتند و در یک پژو 206 گذاشتند و بردند، هرچند دیر شده بود و ندا مرده بود. آخرش هم گفت که بعد از دور شدن پژو با جسد ندا و معلم موسیقی، مردم فردی را گرفتند که سبیل و هیکل تنومندی داشت و فریاد می زد که نمی خواستم بکشمش. مردم پیراهنش را درآوردند و کارت های شناسایی اش را که نشان می داد عضو بسیج است، گرفتند.

رئیس نیروی انتظامی، آقای احمدی مقدم، گفت که کل ماجرا دروغ است و پای خود آرش حجازی وسط است و اصلا اینترپل به دنبال آرش حجازی می گردد.

اینترپل اعلام کرد که نه خیر، این طور نیست و دولت ایران دروغ می گوید.

آقای احمدی مقدم گفت من کی گفتم اینترپل دنبالش می گردد، این ها را رسانه ها از خودشان در آورده اند.

ده پانزده روز بعد کارت های شناسایی عباس کارگر جاوید و بعد هم فیلمی هم از صحنه ای که مردم پیراهن کارگر جاوید را درآورده بودند، منتشر شد.

فیلم دقیقا با گفته های آرش حجازی تطبیق می کرد. آرش حجازی عکس را که دید، گفت بله این همانی است که بعد از مرگ ندا مردم گرفته بودند.

گفتند حجازی دروغ می گوید و اصلا چنین فردی آنجا نبوده و کارت ها جعلی است و با فوتوشاپ درستش کرده اند.

بعد هم خواهران بسیجی شال و کلاه کردند و رفتند “خودجوش” جلوی سفارت انگلیس تجمع کردند و تئاتر گذاشتند که اصلا این آرش حجازی خودش قاتل است و برش گردانید تا “خودجوش” ازش اعتراف بگیریم (البته برای این تجمع مجوز وزارت کشور لازم نبود).

در این میان البته مجوز انتشارات کاروان را هم لغو کردند و به کتاب هایش هم دیگر مجوز ندادند و اجازه تجدید چاپ کتاب های قبلی اش را هم ندادند تا 22 کارمندش بیکار بشوند تا برایشان درس عبرتی بشود که برای آدمی مثل حجازی کار نکنند. خود حجازی هم بعد از حرف هایش تحت تعقیب قرار گرفت و ده ها بار به مرگ تهدید شد.

اما هنوز دل آقایان خنک نشده بود، چون ویدئوی ندا و شهادت آرش خان کار خودش را کرده بود و تمام دنیا اخم هایشان را به سمت ایران گره کرده بودند.

بعد به صورت “خودجوش” فیلمی ساختند و از شبکه رسمی پرس تی وی پخش کردند و در آن گفتند اصلا ماجرا از این قرار است که آرش حجازی و پناهی معلم موسیقی و ندا تیمی فرستاده از سوی خارجی ها بودند و ندا خون روی صورت خودش ریخت که مردم فکر کنند تیر خورده. بعد هم وقتی سوار پژو 206 شدند، آرش حجازی و پناهی تیر خلاصی به ندا زدند و کشتندش و به کمک راننده که دستش توی کار بود، بردندش.

بعد شبکه اچ بی او فیلمی ساخت و برای اولین بار صحنه ای را پخش کرد که مردم جسد ندا را در ماشین می گذاشتند و آرش حجازی هم در تصویر نبود.

حرص دوستان وزارت اطلاعات کلی درآمد که پس چرا آرش حجازی سوار ماشین نشده، او که قرار بود در ماشین با گلوله ندا را بزند! پس حالا دمار از روزگارش در می آوریم که سوار ماشین نشده.

فیلم تقاطع را ساختند و در آن به آرش خان تاختند که اصلاً تو پزشک خیلی بدی هستی! اصلاً تو پزشکی؟ مدرکت کو؟ اگر پزشک خوبی بودی، سوار ماشین می شدی و می رفتی تا سناریوی قبلی ما درست در بیاید و مجبور نشویم دوباره ازاول سناریوی جدیدی بسازیم. حالا دیگر اصلا از فیلم قبلی اظهار بی اطلاعی می کنند. ظاهراً همین طوری مثل علف هرز، “خودجوش” از سبد برنامه های پرس تی وی درآمده بود!

اما این فیلم آخری از همه بهتر بود. چون دولت ایران خیلی چیزها را پذیرفت:

1. ندا آقاسلطان واقعا کشته شده، در یونان نیست.

2. فیلم هم جعلی نبوده.

3. ندا واقعا در صحنه تیر خورده و پمپ خون هم دستش نبوده و دخیل در توطئه ای هم نبوده.

4. آرش حجازی قاتل نبوده.

6. بر خلاف گفته سفیر ایران در مکزیک، نه تنها گلوله به سر ندا نخورده بوده، بلکه اصلا گلوله را پیدا نکرده بوده اند! (بماند که چرا گزارش های پزشکی قانونی یک سال بعد منتشر می شود آن هم از طرف خبرنگار پرس تی وی و نه از طرف پلیس ایران).

5. از همه مهم تر، عباس کارگر جاوید وجود دارد، آن روز در صحنه بوده (خودجوش، چون قرار نبوده کار عملیاتی بکنند)، بعدش هم از دست مردم کتک خورده. (البته آقای پناهی گفتند که نشنیدند ایشان فریاد بزند که نمی خواستم بکشمش. حق هم داشتند. چون همان طور که بارها گفته ام، مردم عباس کارگر جاوید را بعد از دور شدن آقای پناهی و ندا در پژو 206 گرفتند. بنابراین آقای پناهی اولین بار بود که ایشان را می دید! نکته جالب تر اینکه در این یک سال هیچ کس نتوانست عباس کارگر جاوید را پیدا کند جز این خانم فیلمساز “مستقل”!)

هرچند، چون آقای کارگر جاوید شخصا گفته اند که اسلحه نداشته اند و قسم می خورند که دخالتی در ماجرا نداشته اند، پس حتما راست می گویند و نیازی به تحقیق بیشتر یا بازجویی یا محاکمه نیست.

این یک قدم بزرگ به جلو است. یک چیز مهم ثابت می شود. در یک طرف روایت آرش حجازی قرار دارد و در یک طرف روایات دولت ایران. روایات دولت ایران تا به حال چندین بار عوض شده، اما روایت آرش حجازی همان روایت است و هر روز که می گذرد، حقیقت گفته هایش بیشتر آشکار می شود. در یک طرف آرش حجازی قرار دارد که برای شهادت دادن بر چگونگی قتل یک بی گناه نه تنها چیزی به دست نیاورد (جز آرامش وجدان)، که آواره شد، امنیتش را از دست داد، کارش را ازش گرفتند، دیگر خانواده اش را هم نمی تواند ببیند، دسترنج تمام عمرش بر باد رفت، اما پای حرفش ایستاد. در طرف دیگر دولتی قرار دارد که تمام آبرویش را با شهادت ندا و شهادت دادن آرش حجازی از دست داد و به هر فریب و نیرنگ و دروغی متوسل شد تا این آبرو را دوباره باز بخرد و در این میان از هیچ کاری فروگذار نکرد.

مهم نیست اگر ثابت کنند من پزشک بدی بودم. من هیچ وقت ادعا نکردم که پزشک برجسته ای هستم. چه فرقی می کند؟ مهم این است که بی گناهی کشته شد و قاتلان گام به گام در دام خودنهاده افتاده اند، با هر دست و پا بیشتر گرفتار می شوند و خروجی ندارند.

قاتلان به مکر خدا گرفتار شدند و مکرو مکرالله والله خیر الماکرین.

در این باره بیشتر حرف خواهم زد.

یا حق

آرش حجازی

شما ممکن است این را هم بپسندید

166 پاسخ‌ها

  1. سوگل گفت:

    شما خیلی شجاع و نترسی آرش جان. ای کاش هممون اینقدر شجاع بودیم. کی اهمیت میده که این فیلمای خاله زنکی بچگانه چی نشون میدن. فیلم اصلی فیلمی بود که توش خون روی صورت ندا گرفت و شما بالای سرش بودی. اون فیلم همه چیو نشون داد و همه حرفا رو زد. دیگه هرچی بگن این ضد و نقیضا رو نمیتونن حرفی که فیلم شهادت ندا زد رو از ذهن دنیا پاک کنن.

  2. ضد ولایت وقیح گفت:

    هر انسان با شرفی که جای شما بود کاری جز این نمی توانست انجام دهد.که سکوت در برابر جنایت وتزویر جز همراهی با جانی نیست. درود بر شرفت برادر ” …و خدا را از آنچه ستمكاران مى‏كنند غافل مپندار جز اين نيست كه [كيفر] آنان را براى روزى به تاخير مى‏اندازد كه چشمها در آن خيره مى‏شود “

  3. maryam گفت:

    فرض کنیم همه فیلم درسته…

    فقط ندا بود که اون روز کشته شد؟

    ما و همه احمقیم، لطفا باور کنید.

  4. Anita گفت:

    فکر میکنم نکته ای در فیلم بود که توجه نشد. رزیدنت بیمارستان شریعتی گفت تعدادی مریض تروما و gunshot دیگر هم آورده بودند. برای ندا این سناریو را درست کردند. بقیه gunshot ها کار کی بوده ?

  5. محمد گفت:

    نمیدونم چرا کسی به این نکته توجه نکرده که این آقای پناهی اون آقای پناهی توی صحنه قتل نیست. به نظر من ــ اگه واقعا همون باشه ــ ده سال پیرتر شده و بیست کیلو لاغرتر شده. این چیزی رو ثابت نمیکنه؟ به نظر من این نکته صحت فیلم شبکه آمریکایی رو ثابت میکنه که میگفت وقتی با آقای پناهی خواستیم رابطه بر قرار کنیم از طرقی فهمیدیم که تحت فشار هست اما تونستیم که با خانواده ندا مصاحبه کنیم. یعنی که سربازان گمنام آقا امام زمان از خانواده قطع امید کرده بودن و روی اقای پناهی کار میکردن؟ چرا آقای پناهی این قدر عوض شده؟ حتی من شک دارم که این همون معلم موسیقی باشه!! یعنی میشه آدم در عرض چند ماه این قدر عوض بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. هموطن گفت:

    آرش، برادر عزیزم، اگر همه ما ایرانی ها شجاعت، درایت و صداقت تو و امثال تو رو داشتیم ایران ما امروز ویرانه نبود. تو بزرگمردی هستی که در حساسترین لحظات تاریخ زندگی خود و کشورت به بهترین نحو عمل کردی. بعد از یک سال دروغ پراکنی قاصبان ایران، این تعداد تمجید و تنها 2-3 نظر بی پایه نشون می ده که اگر تمام دنیا هم از ظلم و دروغ پر بشه حقیقت پوشیده نمی مونه. مدتی پیش در جلسه ای بودم و فیلم ندا (البته به تعبیر رو سیاهان دروغگو) رو نشون دادن. لحظه مرگ ندا دنیایی گریست ولی افراد حاضر به گمان اینکه فیلم ساختگیه از ته دل می خندیدن! من در اون لحظه تمام وجودم فریاد بود ولی ساکت موندم و بعد به خودم لعنت فرستادم که چرا حرفی نزدم. دروغگو رسواست و اونها خودشون با دست خودشون بی آبرو می شن. پس اگه 10 فیلم متناقض دیگه هم ساخته بشه جای تعجب نداره. فقط مطمئنا در اون زمان دیگه هیچ بی خبری نمی مونه که به ویدئو ندا بخنده بلکه این ماییم که به سقوط این موجودات پوشالی می خندیم.
    تو باید می رفتی چون اگر اینجا بودی درد ملت ایران تا این حد دنیا رو به حرکت در نیاورده بود. اسم تو از مدتها پیش در تاریخ ایران ثبت شده و تا همیشه باقی خواهد موند. 
    ایران اشغالی به یاری خدا و کمک همه ما به زودی آزاد می شه و تو به جایگاهی بسیار بالاتر از قبل خواهی رسید.

  7. omid گفت:

    ba salam
    dorod bar shoma keh beh in zibaei dasteh in khaftarhayeh khon khar ra ro kardid
    man beh onvaneh yek irani beh vojodetan eftekhar mikonam,hala agar tamameh emkanat khodra ham basij konand ba in tanaghoz goyihayeshan va roshangari shoma nemitavanan haghighat ra ketman konand
    zendeh bad azadi,payandeh iran

  8. آقای حجازی! گفت:

    سلام آقای حجازی!من کاری به فیلم سراسر دروغ صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ندارم که وقیحانه دروغ می گفت.کاری هم ندارم که چرا نرسوندید ندا رو و و و چون شمام آدمید و در لحظه هر کاری میشه کرد.نظری هم ندارم در مورد اینکه کسانی می گویند شما دروغگویید و قاتل ندا.فقط برای من یک سوال پیش آمده که برای اولین باری که این فیلم هارا دیدم به این نتیجه رسیدم و فکرم را مشغول کرد!چرا در هر دو فیلمی که پخش شده(هم فیلم اول سال گذشته هم فیلم هفته ی پیش )، شما در هر دو فیلم مستقیما به داخل دوربین نگاه می کنید انگار که چک می کنید.دقیقا در هر دو دوربینی که دو فیلم نشان داده شما نگاه میکنید!آقای حجازی شما دو بار در داخل لنز دوربین نگاه می کنید!؟چرا؟خواهش می کنم شبه من رو برطرف کنید تا حداقل خیالم راحت باشه.امیدوارم که مثل افراد جمهوری اسلامی و آقایون موسوی و کروبی از این سوال یک انسان نگذرید و وقت بگذارید و جواب بدید تا رفع شبه از مغز حتی یک آدم بکنید!..ممنون.

  9. سینا گفت:

    آقا دمت گرم. همین که اینها به دست و پا افتادند و چرت و پرت تحویل مردم می دن نشون میده که اوضاع از چه خبره.

    پ.ن: بابا دم این ساندیس خورهای کامنت گذار گرم. هی می گن چرا نموندی ایران. گیرم آرش حجازی دروغ می گه. تناقضات قبلی در مورد مرگ ندا رو می خواین چی کار کنین؟
    فکر کنم ساندیس ها مسموم شده. ارکت مغزی کردن

  10. SAW گفت:

    ای دکتر قهرمان ، بی اجازت مطلبت رو روی وبلاگم ریختم تا مردم رو با قهرمان جنبش سبز آشنا کنم…
    درود بر تو که امنیتت رو فدای حقیقت کردی

  11. fariba گفت:

    javabeh ablahan khamooshist , inha besear agah be kareshoon hastannd ,faghat mikhan yk tokhmeh manfi to zehneh mardoom bekaran ,aman az akhoondeh moozi

  12. yek hackere sabz گفت:

    با سلام خدمت دکتر .

    ببینید جناب آرش حجازی . من یک چیز برام جای سوال هستش !!!! آیا واقعاً دولت فعلی احمق هستش ؟ آیا مغز متفکری پشت اینها هستش ؟ حالا چرا گفتم احمق ؟ چون اینها خودشون میدونند که به غیر از 2 میلیون ( نهایتن ) مزدور ندارند . حدود 4 5 میلیون اصلاً کاری به کار سیاست و این حرفا ندارند . حدود 1 میلیون یا شاید 2 میلیون ( کلاً تقریبی دارم میگم ) مخالف اینها هستند اما جرعت ندارند دست به کاری بزنند یا به مردم بپیوندند . حدود 3 میلیون هم احمق داریم که شسته شوی مغزی شدن و دولت رو قبول دارند اما جرعت برخورد با مخالف ها رو ندارند و کاری به سیاست به قول خودشان ندارند . کلاً سر جمع میشوند نهایتن 12 13 میلیون ( کمتر هست بیشتر نیست ) که خیلی هاشون که اصلاً کاری به سیاست و اینها ندارند رو ازشون کم کنیم میشه یک چیزی تو مایه های 7 میلیون . یعنی 7 میلیون از کل ایران حاضر هستند که حرف های تلویزیون ایران رو بشنون و قبول کنند . که به غیر از اون 2 میلیون هم بقیه در خیابان ها برای مقابله با مردم حضور پیدا نمیکنند . حالا این برای من سوال هستش که اینها چرا اینقدر فیلم میسازن . حرف میزنن . برای کی میگن این داستان ها رو ؟ اگه برای اون 7 میلیونه که اون 7 میلیون قبل از اینکه اینا بخواهند بگن آرش حجازی قاتل هستش واسه خودشون این تحلیل رو میکنند . پس این فیلم ها برای چیه ؟ انتظار دارند بقیه مردم چه جنبشی چه غیر جنبشی که این ها رو دروغ گو میداند باور کنند ؟ این حماقت این هارو نشون میده .

    آخه کدون پزشکی میاد یک نفر رو بکشه صحنه سازی کنه . کدون آدم سیاست مداری اینقدر احمق هستش که بیاد به یک پزشک بگه : آقا جان شما این ندا رو بزن بکش ما فیلم بگیریم بگیم کار جمهوریه اسلامی . هر سیاست مداری میدونه که بالاخره این نظام دست به کشتار میزنه پس نیازی برای صحنه سازی نیست . اینها فکر کردن از خودشون احمق تر هم پیدا میشه . اما خوشبختانه یا متاسفانه در حماقت اول هستند .

    فکر کرید اینها شما رو قاتل بدانند ما ساکت میشینیم ؟ تازه مردم همدیگرو پیدا کردند

    موفق باشید جناب آرش عزیز

  13. علی گفت:

    حضور بزرگ مردانی همچون شماست که باعث میشه به ایرانی بودن خودم افتخار کنم.
    من به شما مدیونم ، ملت ایران به شما مدیونه….
    به امید روزی که انتشارات کاروان کار خودش رو در ایران با قدرتی بیشتر و حمایت تمام مردم ایران از سر بگیره.
    پیروز باشی هموطن.

  14. Patriot گفت:

    “دکتر جان شما آواره نشدی…در قلب تک تک ملت سبز وطنت جا داری.”

    +++++++++

  15. Mahsa گفت:

    Dorud va sepas besyar ham baraye Arash Hejazi aziz va ham hame kasani ke tu in yek sal uno va goftehasho khundand , estedlal kardand, va be haghaniate goftehash iman avordand va bad supportesh kardand.
    Yek dorude dige be Ahmad batebie aziz ke un ham baraye ma iraniha kheily zahmat keshid.
    Mikham be shoma do ta aziz begam e piruzy nazdike.In dasto pa zadanha hich chizy ro be joz shekaste nazdike inha ro ashkar nemikone.Kasy ke jash garme daso pa nemizane.kasi inghadr dasto pa mizane ke hme poshto panahesho az dast dade bashe va dar hale soghute!

  16. Somi گفت:

    جناب حجازی شما با راستی و شرافت آنچه از خود در قلب ایرانیان حقیقت جو بجا گذاشتید بسیار ارزشمند تر از و اثر گذار تر از هزاران جلد کتابی بود که با هزاران کم و کاست موفق به گرفتن حق انتشار آن از وزارت ارشادی بود که از سوی دروغ گویان این رژیم هر آنچه ذهن پلیدشان تأیید می کرد می شدید . من به سهم خودم سر تعظیم به وجدان پاک شما فرود می آورم .
    من همواره خواننده کتابهایی بودم که پائولوکوئلیو افتخار ترجمه و انتشار اونها رو در ایران فقط به شما داده بود و مطالب زیادی از اونها یاد می گرفتم اما اینبار درس راستی و شرافت رو ولو با وجود تهدید و جلای وطن و از دست دادن امتیازات مادی از شما آموختم .
    زنده باد فرزندان پاک ایران زمینی چون شما

  17. Somi گفت:

    آدرس mail من دچار مشکلی شده که این آدرس که گذاشتم بدون مشکل هست.
    با سپاس

  18. Somi گفت:

    جناب حجازی شما با راستی و شرافت آنچه از خود در قلب ایرانیان حقیقت جو بجا گذاشتید بسیار ارزشمند تر از و اثر گذار تر از هزاران جلد کتابی بود که با هزاران کم و کاست موفق به گرفتن حق انتشار آن از وزارت ارشادی بود که از سوی دروغ گویان این رژیم هر آنچه ذهن پلیدشان تأیید می کرد می شدید . من به سهم خودم سر تعظیم به وجدان پاک شما فرود می آورم .
    من همواره خواننده کتابهایی بودم که پائولوکوئلیو افتخار ترجمه و انتشار اونها رو در ایران فقط به شما داده بود و مطالب زیادی از اونها یاد می گرفتم اما اینبار درس راستی و شرافت رو ولو با وجود تهدید و جلای وطن و از دست دادن امتیازات مادی از شما آموختم .
    زنده باد فرزندان پاک ایران زمینی چون شما
    به امید آزادی این سرزمین

  19. کامران گفت:

    آرش عزیز، تقریباً تمام کامنت ها رو خوندم و در مورد بعضی از اونهایی که به نظر میرسه برادران بسیجی فعال پشت کامپیوتر گذاشتن میخواهم بگم طوری حقیقت رو میخوان وارونه کنن که انگار هیچ بسیجی نمیتونه آدمکش باشه. نسل من وشما کشته شدن دختری را به ضرب گلوله یک بسیجی در کیوسک تلفن در میدان تجریش سال ٧٤ که درمقابل بازداشت شدنش مقاومت میکرد ویا سقوط پسر جوان ٢١ ساله ای از یکی از برجهای شهرک غرب که از ترس دستگیر شدن در پارتی شبانه قصد پریدن به خانه همسایه را داشت به خاطر داریم. منتها با این تفاوت که آن روز ددوربینی نبود که جسد خونآلودشان را به دنیا نشان دهد.
    ملت ایران به گفته های شما شک ندارند جز عده قلیلی که نمونه آنها را در جلوی سفارت انگلستان با آن نمایش مضحک دیدیم، . منتها چیزی که فکر من رو مشغول کرده در مورد این فیلم اینکه چرا این فیلم دیروز بیرون آمد و اینکه به نظر میرسه این فیلم با کیفیتی بهتر از دوربینهای مبایل گرفته شده؟ حدس میزنم که کشتن ندا یک کار تیمی بوده و و این صحنه باید فیلمبرداری میشده ،قافل از اینکه دوربینهای موبایل زودتر این صحنه رو همه جا پخش میکنن. از این تیم عباس کارگر جاوید به دست مردم گرفتار میشه و نمیتونه فرار کنه. اگر مردم عادی این فیلم رو برمیداشتن مطمئنم که با اون شرایط روحی مردمی که اون روزا به خیابون اومدن این فیلم همون موقع بیرون میومد. در ضمن این هم هست که مادر ندا تو مصاحبه میگه تو وزارت اطلاعات بهش میگن که شما دو روز پیش هم اومده بودین بیرون ، یعنی اونا شناسایی شده بودن، و همچنین یک دختر بسیجی به ندا میگه ، برو خونه، تو خوشگلی و نشونت میکنن و میزننت. البته اینها همش حدسه و امیدوارم قاتل ندا یک روزی پیدا و محاکمه بشه. با درود فراوان

  20. مهدی گفت:

    در جواب هموطن اطلاعاتی با نام مستعار(محمدصادق) :
    1) عباس کارگر جاوید در صحنه توسط مردم دستگیر شد و نتوانست فرار کند.
    2) مردم احتیاجی به لباس و پیراهن یقه چرک عباس کارگر جاوید نداشتند و آن مطلبی که شما را ناراحت کرده اوراق هویت اوست که به دست مردم افتاد و نشان میداد که او : عضو مامورین گروه ضد شورش بسیج است و در جریان انتخابات ناظر رسمی دولت در کنار صندوق های رای گیری بوده!!!
    3) آیا استاد موسیقی ندا در ایران پیگیر ماجرا است؟!!از طرف چه کسی؟ از طرف خانواده ندا و یا برادران اطلاعات و سپاه 😉
    4) و البته هیچ بلایی سر استاد موسیقی ندا نیامده و کسی که در تظاهرات ضد دولتی شرکت کرده بوده و معتقد به تقلب در انتخابات بوده حالا تواب شده و به خبرنگار مستقل!!! press tv ایران و وزارت اطلاعات حکومت کمک میکند!!
    همانند مخالفان دیگری که پس از رفتن به مکانی که به قول لاجوردی(همانی که در سال 67 هزاران زندانی سیاسی را اعدام کرد) کارخانه آدم سازی است!! پس از شکنجه های جسمی و روحی و تهدید به قتل و تجاوز به خانواده و نزدیکانشان به اعتراف علیه خود پرداختند!! و تواب!! شدند.
    5) معلومه از اینکه آقای دکتر حجازی از کشور خارج شد و دستتون به او نرسید خیلی ناراحتید 😉
    در کشوری که وکیل دانشجویان کوی دانشگاه تهران را به زندان می اندازند,فعالان صنفی و مدنی, روزنامه نگاران,فعالان جنبش زنان, هنرمندان( همانند آقای پناهی به جرم ساختن فیلمی که هنوز ساخته نشده!!), دانشجویان(همانند دانشجویان دانشگاه امیرکبیر,تهران,شهید بهشتی و… را به جرم اعتراض به حضور احمدی نژاد در دانشگاه) زندانی و تنبیه میکنند, وقتی شما را به جرم نوشتن نامه به رهبر زندانی میکنند( همانند آقای نوری زاد),وقتی به خانواده های شهدای 8 سال جنگ ایران و عراق حمله و توهین میشود(همانند خانواده شهیدان همت و باکری), وقتی فرزند آیت الله بهشتی را (که پیگیر شهدای پس از انتخابات بودند) به زندان اوین میفرستند,وقتی نخست وزیر زمان آیت الله خمینی(آقای موسوی), رییس جمهور 2 دوره ایران(آقای خاتمی), رییس سابق بنیاد شهید و ریاست چندین دوره مجلس(آقای کروبی), رییس جمهور و فرمانده جنگ آیت الله خمینی و رییس خبرگان و تشخیص مصلحت نظام (آقای رفسنجانی) را سران فتنه مینامند و آنها را تهدید به محاکمه میکنند,وقتی خانواده های شهید رجایی و آیت الله طالقانی را خواص بی بصریت مینامند,وقتی به مساجد و بیت های مراجع و روحانیون مخالف(همانند آیت الله صانعی, آیت الله دستغیب, آیت الله طاهری,آیت الله منتظری) حمله میکنند,وقتی سعید امامی به نقش بیت رهبری در قتل آفای سید احمد خمینی اشاره میکند و چندی پیش آقای کروبی آنان را به افشای نقش آنان در مرگ آقای سید احمد خمینی و دستکاری وصیتنامه آیت الله خمینی تهدید میکند,وقتی در مراسم سالگرد فوت آیت الله خمینی به نوه ایشان(سید حسن خمینی) توهین میکنند و مانع از حرف زدن ایشان میشوند و … آیا باید آقای دکتر آرش حجازی به عنوان شاهد قتل ندا در ایران میماند و با رسانه دولتی و وزارت اطلاعات مصاحبه میکرد؟!!!!

  21. Mehdi گفت:

    DearArash:
    I saw the documentary. I didn’t know the lady in the film. She must have “special access” to iranian regime secret information sytem! I would like to ask her making a “documentary”about other iranians who are killed during these 30+ years inside and outside Iran .
    It is really a shame that the government is making a so called documentary to question a physicians resuscitation techniques etc. and gives time to someone who is at least accused of being involved. Also I didn’t get it finally. The guy first had a mask on and then removed it!!!!!!!!!!!! What was that about????????

  22. مهدی گفت:

    ادامه درجواب هموطن اطلاعاتی با نام مستعار(محمدصادق) :
    6) معلومه که شما به آقای دکتر آرش حجازی بنا بر تجربیات پزشکی ایشان و مشاهدات در صحنه اشان اجازه اظهار نظر نمیدهید!! و شما که آنجا نبوده اید بیشتر از ایشان میدانید!!
    7)معلومه خیلی دوست داشتین که دکتر با جسد ندا به بیمارستان میرفت و او را میگرفتید و الان در کنار استاد در فیلمتان نقشی ایفا میکرد و یا میتوانستید بگویید که دکتر , ندا را در راه بیمارستان کشته است!!
    8) راستی چرا استاد موسیقی ندا از Press TV ایران و صدا و سیما به خاطر اینکه در مستند ساخته شده قبلی از او به عنوان قاتل ندا یاد شده بود شکایتی نکرد؟!!
    9) در ایران ما جای خالی آقای دکتر حجازی را در جنبش آزادی خواهی و مبارزه مدنی با حکومت کودتا پر میکنیم و ایشان هم در آنجا صدای جنبش آزادی خواهی ایران هستند.
    10) فراموش نکنید که در مبارزه با ظالم باید سعی شود در مکانی مبارزه کرد که در آنجا شرایط اثر گذاری بیشتر است و این یک امر نسبی است و برای هر فردی با توانایی ها و شرایطی که دارد متفاوت است. به طور مثال :
    چرا پیامبر اسلام برای مبارزه با کفار در همان مکه نماندند و به شهر دیگری (مدینه) رفتند؟ چرا امام حسین در همان مکه و مدینه علیه یزید قیام نکردند و به سمت کوفه رفتند؟ چرا آیت الله خمینی در حالیکه مردم در ایران در خیابان ها درحال تظاهرات بودند انقلاب را از یک کشور غربی( فرانسه) رهبری میکردند؟
    ژنرال دوگل به علت اشغال کشور فرانسه توسط ارتش فاشیستی هیتلر به انگلیس رفت و از آنجا فرماندهی نیروهای فرانسه آزاد و مقاوت را بر علیه فاشیست انجام داد و پس از جنگ به مقام ریاست جمهوری فرانسه رسید و در چند دوره که رئیس جمهور بود توانست فرانسه را از یک کشور جنگ زده به یکی از کشورهای پیشرفته جهان تبدیل کند.
    11) راستی مردم کشتار دیگر هموطنانمان را در خیابان ها توسط نیروهای سرکوبگر,حمله شبانه به مجتمع های مسکونی و خوابگاه های دانشجویی تهران و چندین شهر, و دیدن فیلم حمله شبانه لباس شخصی ها و گاردیها به کوی دانشگاه تهران و کشیدن دانشجویان بر روی زمین
    در حالیکه دانشجویان صورتشان خون آلود بود, له کردن بدن معترضان زیر ماشین های نیروی انتظامی, شهدای شکنجه زندان کهریزک,قربانیان تجاوز توسط شکنجه گران حکومتی و …
    را هرگز فراموش نخواهند کرد.
    12) راستی عباس کارگر جاوید اگر قاتل نیست پس آنروز در میان مبارزه میان مردم و لباس شخصی ها در نزدیکی محل شهادت ندا چه میکرد؟!! و مهمترین مسائله هدف ندا از شرکت در راهپیمایی فریاد زدن آزادی و عدالت بود, او میخواست که حکومت صدای ملت را که مخالف تقلب در انتخابات و انتصاب احمدی نژاد با آرای تقلبی است را بشنود, او میخواست به حکومت بگوید مردم آزادی خواه ایران از دروغ متنفرند و حکومت متظاهر و دیکتاتور را نمیخواهند.

  23. letsreform گفت:

    سلام جناب حجازی
    امیدوارم خوب باشین
    ازتون ممنونم که با صحبت با رسانه ها این فداکاری رو کردین و سرتون رو زیر برف فرو نکردین.
    اگرهم واقعا قتل ندا کار مامورین نظام نبوده متاسفانه رفتارشون بعد از قضیه قطعا شبیه مجرمین بوده.
    من هم مثل شما از دروغ و دغلهای سیستم خیلی حرص خوردم.  فیلم اخیر هم به نظرم جانبدارانه ساخته شده ولی به نظرم جهت گیریش با قبل از چند نظر متفاوته؛
    مبتنی بر خیال و اوهام نیست. سعی میکنه قدمهای واقعه رو بازسازی کنه. با افراد دخیل و درگیر مستقیم صحبت میکنه- البته نه مسوولین بزرگتر و نه به صورت چالشی.
    در کل فکر میکنم علیرغم جانبداری از نظام شاید مقداری حسن نیت در تهیه این برنامه وجود داشته.
    به نظرم از باب اتمام حجت هم که شده شما میتونید با خانم تهیه کننده این برنامه تماس بگیرید و سوالاتشو مستقیم جواب بدین. طبعا من نمیتونم تضمین کنم که این کار منفعتی داره ولی اگر اونها از حسن نیت شما سو استفاده کنن اخلاقا مقصر شما نیستید
    توجه کنید که احتمال حسن نیت احتمال مهمیه چون غیر از عصبانیت از دروغگویی های بی وقفه نظام مساله مسوولیت جان یک نفر در میونه. تماس شما ممکنه به عدالت نینجامه ولی شاید بتونه در صورت وجود مقداری حسن نیت در طرف مقابل چشم اون رو به بعضی وقایع باز کنه.
    ممنون

  24. armin گفت:

    وطن فروش هر چی دوس داری نظر سازی کن و بنویس
    و از پولهای یامفتی که خارجیها بهت میدن بریز تو حلقت
    خدا رو شکر که یه روزی قاتلا و وطن فروشا مجازات میشن

  25. amti گفت:

    آرش جان ۲ تا مورد هست که به شما در فیلم گفتن اینکه چرا ۲ بار به عقب نگاه میکردی بالای سر ندا، که جوابش از نظر من یکی‌ شاید صحنهٔ دلخراش و یا دیگری به دنبال قاتل گشتن بوده،و مورد دوم اینکه چرا سر ندارو به پهلو بر نگردوندید تا راه تنفس باز شود که به نظر من شاید استرس و اضطراب و آن حالتهای هیجانی و شاید هر کسی‌ به غیر از شما آنجا بود نمیتونست عمل درست رو انجام بده، حالا باز توضیح بیشتر رو ممنون میشم در این ۲ مورد بدی، من نه کارگر جاوید رو تبرئه می‌کنم و نه متهم چون در صحنه نبودام شواهد هم کم هست ، از شما سوالام اینه که آیا دقیقا گفتن من نمی‌‌خواستم بکشمش یا من نکشتمش ، این یک نکته و نکته ۲ چطور مردم اسلحشو پیدا نکردن، که باز این هم محتمل هست که به یک نحوی هرچند بسیار زیرکی می‌خواد که من در آقای جاوید با توجه به مصاحبش ندیدم،همچنین می‌خواستم بدونم در خاطرتون چیزی از آن زن هست؟ هرچند ۳ عکس منتشر شده از آن خانم فقط یک عکسش از فیلمی که از پشت بام هست برداشته شده و ۲ عکس دیگه معلوم نیست در کدوم فیلم بوده و با چه زاویه ای، زاویه تقریبا وسط کوچه هست از بالا، ممنون میشم نظرتو بدونم، یا علی‌

  26. roya گفت:

    ارش عزيز مردانگي و شجاعت شما بر همه ثابت شده .درود بر تو و خانواده ات .من هم از خوانندگان كتابهاي پائلو بودم و الان افتخار ميكنم كه خواننده ي كتابهايي بودم كه شما ترجمه ميكرديد.اميدوارم سرافراز باشي.اندكي صبر سحر نزديك است.

  27. پروین گفت:

    در فیلمی که به تازگی از کشتن ندای عزیز پس از یک سال در یوتیوب گذاشته شده یک کات وجود دارد یعنی یک صحنه حذف شده و شماره ماشین پارک شده در سمت راست در انتهای فیلم پوشانده شده اما ماشین سمت چپ نشده

  28. Mostafa-Shafafi گفت:

    آرش بسیار گرامی
    با سلام
    برپا واستوار باد حقیقت که همیشه مثل پری رو تاب مستوری ندارد. شنیده ام که شاعری. شوربختانه شعری از شما نخوانده ام. حتمن می دانم شاعر خوبی هستید ویا خواهی شد . زیرا مهمترین اصل شاعری یعنی صداقت را در شما به وفور می بینم.
    همتت پایدار ورنجت اندک
    سالم وپر بار باشی
    با مهر تمام م-شفافی

  29. محمد گفت:

    سلام خواهشمندم شما نیز مستندی ساده اما شفاف تهیه و نقدی بر مستند پخش شده داشته باشید. با تشکر

  30. سهیل گفت:

    خدا به حق 5 تن آل عبا ریشه ی این ظلم و ستم که بر مردم مظلوم و ساده ایران داره تحمیل میشه رو بسوزونه . ای کاش پیامبری – امامی چیزی نازل میشد که به همه ثابت کنه این رژیم هیچ سنخیتی با اسلامی که ادعاش داره، نداره. ای کاش مفسری پیدا میشد که قران رو همانطور که هست برای مردم بیان کنه و آگاهی رو در دل مردم ساده ی کشورمان بارور بکنه. ای کاش مهدی موعود بیاد و دست این مدعیان دین رو که باعث لکه دار شدن شریعت شدن از روی زمین کوتاه بکنه. آمین

  31. مهدی گفت:

    در جواب هموطن اطلاعاتی با نام مستعار(محمدصادق) :
    1) عباس کارگر جاوید در صحنه توسط مردم دستگیر شد و نتوانست فرار کند.
    2) مردم احتیاجی به لباس و پیراهن یقه چرک عباس کارگر جاوید نداشتند و آن مطلبی که شما را ناراحت کرده اوراق هویت اوست که به دست مردم افتاد و نشان میداد که او : عضو مامورین گروه ضد شورش بسیج است و در جریان انتخابات ناظر رسمی دولت در کنار صندوق های رای گیری بوده!!!
    3) آیا استاد موسیقی ندا در ایران پیگیر ماجرا است؟!!از طرف چه کسی؟ از طرف خانواده ندا و یا برادران اطلاعات و سپاه 😉
    4) و البته هیچ بلایی سر استاد موسیقی ندا نیامده و کسی که در تظاهرات ضد دولتی شرکت کرده بوده و معتقد به تقلب در انتخابات بوده حالا تواب شده و به خبرنگار مستقل!!! press tv ایران و وزارت اطلاعات حکومت کمک میکند!!
    همانند مخالفان دیگری که پس از رفتن به مکانی که به قول لاجوردی(همانی که در سال 67 هزاران زندانی سیاسی را اعدام کرد) کارخانه آدم سازی است!! پس از شکنجه های جسمی و روحی و تهدید به قتل و تجاوز به خانواده و نزدیکانشان به اعتراف علیه خود پرداختند!! و تواب!! شدند.
    5) معلومه از اینکه آقای دکتر حجازی از کشور خارج شد و دستتون به او نرسید خیلی ناراحتید 😉
    در کشوری که وکیل دانشجویان کوی دانشگاه تهران را به زندان می اندازند,فعالان صنفی و مدنی, روزنامه نگاران,فعالان جنبش زنان, هنرمندان( همانند آقای پناهی به جرم ساختن فیلمی که هنوز ساخته نشده!!), دانشجویان(همانند دانشجویان دانشگاه امیرکبیر,تهران,شهید بهشتی و… را به جرم اعتراض به حضور احمدی نژاد در دانشگاه) زندانی و تنبیه میکنند, وقتی شما را به جرم نوشتن نامه به رهبر زندانی میکنند( همانند آقای نوری زاد),وقتی به خانواده های شهدای 8 سال جنگ ایران و عراق حمله و توهین میشود(همانند خانواده شهیدان همت و باکری), وقتی فرزند آیت الله بهشتی را (که پیگیر شهدای پس از انتخابات بودند) به زندان اوین میفرستند,وقتی نخست وزیر زمان آیت الله خمینی(آقای موسوی), رییس جمهور 2 دوره ایران(آقای خاتمی), رییس سابق بنیاد شهید و ریاست چندین دوره مجلس(آقای کروبی), رییس جمهور و فرمانده جنگ آیت الله خمینی و رییس خبرگان و تشخیص مصلحت نظام (آقای رفسنجانی) را سران فتنه مینامند و آنها را تهدید به محاکمه میکنند,وقتی خانواده های شهید رجایی و آیت الله طالقانی را خواص بی بصریت مینامند,وقتی به مساجد و بیت های مراجع و روحانیون مخالف(همانند آیت الله صانعی, آیت الله دستغیب, آیت الله طاهری,آیت الله منتظری) حمله میکنند,وقتی سعید امامی به نقش بیت رهبری در قتل آفای سید احمد خمینی اشاره میکند و چندی پیش آقای کروبی آنان را به افشای نقش آنان در مرگ آقای سید احمد خمینی و دستکاری وصیتنامه آیت الله خمینی تهدید میکند,وقتی در مراسم سالگرد فوت آیت الله خمینی به نوه ایشان(سید حسن خمینی) توهین میکنند و مانع از حرف زدن ایشان میشوند و … آیا باید آقای دکتر آرش حجازی به عنوان شاهد قتل ندا در ایران میماند و با رسانه دولتی و وزارت اطلاعات مصاحبه میکرد؟!!!!
    6) معلومه که شما به آقای دکتر آرش حجازی بنا بر تجربیات پزشکی ایشان و مشاهدات در صحنه اشان اجازه اظهار نظر نمیدهید!! و شما که آنجا نبوده اید بیشتر از ایشان میدانید!!
    7)معلومه خیلی دوست داشتین که دکتر با جسد ندا به بیمارستان میرفت و او را میگرفتید و الان در کنار استاد در فیلمتان نقشی ایفا میکرد و یا میتوانستید بگویید که دکتر , ندا را در راه بیمارستان کشته است!!
    8) راستی چرا استاد موسیقی ندا از Press TV ایران و صدا و سیما به خاطر اینکه در مستند ساخته شده قبلی از او به عنوان قاتل ندا یاد شده بود شکایتی نکرد؟!!
    9) در ایران ما جای خالی آقای دکتر حجازی را در جنبش آزادی خواهی و مبارزه مدنی با حکومت کودتا پر میکنیم و ایشان هم در آنجا صدای جنبش آزادی خواهی ایران هستند.
    10) فراموش نکنید که در مبارزه با ظالم باید سعی شود در مکانی مبارزه کرد که در آنجا شرایط اثر گذاری بیشتر است و این یک امر نسبی است و برای هر فردی با توانایی ها و شرایطی که دارد متفاوت است. به طور مثال :
    چرا پیامبر اسلام برای مبارزه با کفار در همان مکه نماندند و به شهر دیگری (مدینه) رفتند؟ چرا امام حسین در همان مکه و مدینه علیه یزید قیام نکردند و به سمت کوفه رفتند؟ چرا آیت الله خمینی در حالیکه مردم در ایران در خیابان ها درحال تظاهرات بودند انقلاب را از یک کشور غربی( فرانسه) رهبری میکردند؟
    ژنرال دوگل به علت اشغال کشور فرانسه توسط ارتش فاشیستی هیتلر به انگلیس رفت و از آنجا فرماندهی نیروهای فرانسه آزاد و مقاوت را بر علیه فاشیست انجام داد و پس از جنگ به مقام ریاست جمهوری فرانسه رسید و در چند دوره که رئیس جمهور بود توانست فرانسه را از یک کشور جنگ زده به یکی از کشورهای پیشرفته جهان تبدیل کند.
    11) راستی مردم کشتار دیگر هموطنانمان را در خیابان ها توسط نیروهای سرکوبگر,حمله شبانه به مجتمع های مسکونی و خوابگاه های دانشجویی تهران و چندین شهر, و دیدن فیلم حمله شبانه لباس شخصی ها و گاردیها به کوی دانشگاه تهران و کشیدن دانشجویان بر روی زمین
    در حالیکه دانشجویان صورتشان خون آلود بود, له کردن بدن معترضان زیر ماشین های نیروی انتظامی, شهدای شکنجه زندان کهریزک,قربانیان تجاوز توسط شکنجه گران حکومتی و …
    را هرگز فراموش نخواهند کرد.
    12) راستی عباس کارگر جاوید اگر قاتل نیست پس آنروز در میان مبارزه میان مردم و لباس شخصی ها در نزدیکی محل شهادت ندا چه میکرد؟!! و مهمترین مسائله هدف ندا از شرکت در راهپیمایی فریاد زدن آزادی و عدالت بود, او میخواست که حکومت صدای ملت را که مخالف تقلب در انتخابات و انتصاب احمدی نژاد با آرای تقلبی است را بشنود, او میخواست به حکومت بگوید مردم آزادی خواه ایران از دروغ متنفرند و حکومت متظاهر و دیکتاتور را نمیخواهند.

  32. محمد گفت:

    مرگ بر خامنه ای قاتل دیکتاتور

  33. sherry گفت:

    آرش عزیز از اینکه کل سناریوی بچه گانه ی جمهوری اسلامی رو یک جا نوشتی تا سندی منسجم تر برای کارهای آینده ی دور و نزدیک در این مورد باشه، بسیار عالی بود.
    اما از جهت اینکه بخواهد شمعی باشد در اثبات خورشید به حق بودن حرف های تو و شهادت یک دختر ایرانی که جرمش آزادی و انسان بودن بوده، تاثیر چندانی نخواهد داشت. واقعیت را هر انسان بی طرف و باشعوری متوجه شده که حرف هایی که در مورد این حادثه زدی، حقیقت است، آنقدر کشتار شده که این یکی فقط به تصویر کشیده ی بقیه است.
    به هر حال به نام ایران و ایرانی شرافتت و شجاعتت عزتی دوباره داد. درود به مادر و پدری که فرزندی چون تو را پروردند، نام نیکوی قهرمان ایرانی بر تو نهادند، به تحصیلات عالیه رساندند، از همه برتر انسانی باشرافت تحویل ایران و جهان دادند. خیلی هزینه دادی برای بیان حقیقت و احتمالا ادامه هم خواهد داشت، اما نامت همچون صاحبش آرش کمانگیر، در تاریخ ایران جاودانه شد.
    زنده و استوار باشید آقای دکتر

  34. mz گفت:

    couple of days ago, in a physician’s office where i work for a while, a lady came to me and asked me some questions about her mother’s condition and her test results. while i was explaining to her, i noticed she was crying. and when i asked her the reason, she responded that seeing me as a young doctor, had reminded her son who happened to be you! i was shocked! i asked your mother about your health and general condition and she ensured me that you are alright. i just want to say thank you for your courage and honesty. we are all proud of you as a doctor for being loyal to your oath and we love you. your mother and your grandmother are also well. so is your sister who took an exercise test this evening!

  35. مهین گفت:

    تحلیل و تفسیر بسیار منطقی و روانکانه ای است.
    آرش جان به شما تبریک می گویم که همانطور که خودتان گفته اید از اول تا آخر راست قدم یک شهادت را داده اید و چقدر خوشحالم که کسی مثل شما در آن روز آنجا حضور داشت وگرنه این همه دروغ و تزویر رژیم را کی می توانست بر ملا کند .

    مواظب خودتان باشید . کشور ما به کسانی چون شما خیلی نیازمند است

    سلامت و سرافراز باشید .

    هموطن شما : مهین قاسمی

     

  36. مهین گفت:

    تصحیح می کنم در جمله بالا : روانکاوانه

  37. مریم گفت:

    شما قبل از مستند پرس‌تی‌وی فیلمی را در وبلاگ خود منتشر کردید که خانم ضارب را نشان می داد.

    حالا من چند سوال دارم:
    – بعد از این مستند و فیلم شما تقریبا همه مطمئن شده اند که این قتل کار همان خانم است.
    – فیلم هم 2 ساعت بعد روی اینترنت قرار گرفت و برای شبکه های خارجی ارسال شد.

    پس ضارب و فیلمبردار سناریو معلوم هستند. می ماند راوی آن که با پاسپورت در جیب روز بعد به شهر بی‌بی‌سی سفر می کند.

    راوی که در صحنه به جای مقتول بیشتر به دوربین ها نگاه می کند.

    اگر در ایران می ماندید کسی با شما کار داشت؟ آیا سندی بود که شما را محکوم کنند؟

    اما چرا بلا فاصله به صورت خودجوش در بی‌بی‌سی حاضر شدید و نقش رسانه ای این جریان را ایفا کردید؟

    حق نداریم شک کنیم؟ شما هم حق دارید پاسخ دهید.

  38. همصدا گفت:

    دکتر حجازی نازنین؛
    درود و صد درود بر آن پدر و مادری که چنین جوانی تقدیم جامعه نموده اند، جوانی تحصیل کرده، با شخصیت، مسؤل, انسان و فهمیده.
    این دست سرنوشت بود که یکچنین انسان خوش نامی را شاهد عینی این ماجرای تلخ وتکان دهنده قرار دهد، تا چهره رسوای این جنایات کاران بر همه جهانیان آشکار شود. آرش جان؛ شما در هر لحظه از آن بعداز ظهر غم انگیز به ندای درونی وجدان گوش فرا دادی، در آن لحظه که مانند بسیاری دیگر بر آن ترس و دلهره درونی غلبه کرده و برای فریاد حق جوئی پا به خیابان گذاشتی، در آن لحظه که به محض شنیدن صدای گلوله مرگ آور بدون لحظهای درنگ به قصد انجام وظیفه پزشکی و انسانیت به جانب ندا شتافتی و سرانجام در آن لحظه تصمیم گیری به شهادت دادن با صدای بلند برای احقاق حق ندا و تمامی گل های پر پر شده به دست آمران جهل و نفرت!
    آرش عزیز؛ چقدر خوشحالم که با درایت و دوراندیشی تصمیم به سفر گرفتی تا شاهد عینی مظلومیت ملتی اسیر در دست گرگ های زخم خورده باشی، تا جایی که در کمال متانت و انسانیت حتی از همین مظلومان خواهش کردی که صبور باشند تا روزی که هم قاتلان و هم اربابانشان در دادگاهی صالح به سزای اعمالشان برسند و از هر گونه انتقام جویی شخصی پرهیز کنند. چه بسا همین درایت و دوراندیشی و این افشا گری ها، جان انسان های بی گناه دیگری همچون آقای پناهی را نجات داده و مانع از آن شده که برای لاپوشانی حقیقت سربه نیست شوند.
    فراموش نکنیم سرنوشت دکتر “رامین پوراندر جانی” را! و یا حتی “سعید امامی” که خود قاتل و عمله بیرحم همین خونخواران بود و فدای مصلحت اربابش شد!
    به وجودت میبالم که در این کارزار سخت، سربلند و سر افراز جامعه و تاریخ شدی!

  39. k.k گفت:

    دکتر حجازی گرامی با تمام وجود به انسانی مانند شما افتخار میکنم ای کاش انسانهایی مانند شما در ایران ملیونها بودن تا کار ایران به این حکومت جنایتکار نمیرسید دکتر گرامی همانطور که خودتان گفتید حرف شما از اول تا اخر یکی بوده و اسلامگرایان حکومتی هر روز یک داستان درست کردن برای اینکه ابروی نداشته به ابرویی و رسوایی کامل تبدیل نشود واقعن شما شهامت داشتید و خود را انسان معصولی دانستید که در مقابل یک دولت جنایتکار که از هیچ جنایتی دریق نمیکند تا به خواسته هایش برسد حقیقت را گفتید برای من و هزاران ایرانی دیگر که حتی جرات نمیکنند در یک کامنت ساده اسم واقعی خود را بنویسند شما یک دنیا جرات کردید و وظیفه انسانی خود را انجام دادید دکتر گرامی چرخ روزگار با شما و حقیت خواهد بود و رسوایی برای حکومت اسلامی و طرفدارانش. همینطور که هستید بمانید و روح ندا را شاد نهگه دارید. بدورد

  40. k.k گفت:

    محمد صادق امیدوارم یک روزی پات برسه به زندان حکومت اسلامی و بازجویان خونخوار زندانهای حکومت ان وقت میفهمی که چرا این همه از ایران فرار میکنند میدونم یک روزی خجالت زده خواهی شد از اینکه این نوشته را اینجا گذشتی یک چیز بهت میگم از خودت سئوال کن حالا ندا بکنار بیش از ٦٠ نفر را حکومت در این اعتراضات کشت کدام قاتل را حکومت به شما که باورمند به این حکومت هستی معرفی کرد میدانی چرا حکومت تمام تلاش خود را بر روی ندا گذشته برای اینکه مردم به دیگر کشته ها توجه نکنند که خیال بیخودی است مگر ادم هایی مثل شما را به کنج فکری بر اندازن و بعضی از کسانی که اینجا کامنت نوشتن مثل ان کسی که میگه ارش چرا دو با ر در دوربین نگاه کردی این برای من شک انگیز شده واقعن من متاسفم برات اقا که این چنین افکاره بیهوده را بخود راه میدهی این حکومت ندا را تنها نکشته این حکومت هزاران ایرانی را کشته یک روزی این حکومت خواهد رفت فقط روح سیاهی برای افرادی خواهد بود که افکار پلید این حکومت جنایتکار را پذیرفتن و با این کارشان  باعث بیشتر قربانی شدن ایرانیان بی گناهی شدن فقط این را بگم که تمام وجود من را نفرت از کسانی که این حکومت جنایتکاره اسلامی را قبول دارند گرفته

  41. ایرانی گفت:

    یک سوال دارم. شما چرا به عنوان یک دکتر همره ندا نرفتید بیمارستان؟ کاملا طبیعی بود که شما اینکار رو انجام بدهید.البته نرفتن هم خیلی غیر طبیعی نیست ولی با حرارتی که شما حرف از وجدان می زنید آدم انتظار داره که شما اینکار رو می کردید. به نظر من بهتر شما به سوالات ایجاد شده جواب بدید بجای چسبیدن به مسایل دیگر. اینجوری اونی که باید قانع بشه میشه.

  42. Amir گفت:

    درود بر شما که انسانیت و شرافت را به امنیت و آسایش نفروختید

  43. الیا سپهر گفت:

    فیلم مستندی برای ندا رو بارها دیدم . خوشحالم که مثل همیشه معجزه آساترین کلمات و جادویی ترین واژه ها از آن شما بود. بهتر از این نمی شد حرف زد و بهتر از این نمی شد مصونیت خانواده ی ندا رو به ظالم ترین آدمای دنیا تفهیم کرد .
    به احترام همه ی رنجیدگان حقیقت و حسرت زده گان شادی به پا خاسته ایم و نخواهیم نشست تا زمان موعود که به یقین خواهد آمد .
    و صدای پای مرگ دیگرانی را می شنویم …

  44. Anita گفت:

    عجب لاتی بود. پروتوتایپ کارگزاران حکومت اسلامی. برای اینکه شبیه آدمیزاد شود عینک به چشمش زده بودند. وای بر حکومت اسلامی که کارگزارانش این قاتلینند و هر کس بویی از فرهنگ و شعور برده یا باید سکوت کند یا جلای وطن تا طعمه این آدمخوار ها نشود. این رذل را یک کت و شلوار بپوشانید می تواند یک دیپلمات این حکومت یا یک نماینده مجلس باشد .

  45. jafar گفت:

    درود به شرفت آرش عزیز

  46. زكريا گفت:

    سلام آقاي حجازي
    اين ژست من در اين باره اس
    ميشه بخونيدش ؟

  47. divan گفت:

    سلام
    آقای حجازی من کسی بودم که وقتی به دادسرای جنایی برای تحقیق شخصی مراجعه و رییس دادسرا از من در مورد شما سوال کرد من گفتم بعید است ایشان قاتل باشد و ایشان هم تایید کردند.جرمی که شما مشمول آنید جنجال سازی رسانه ای است.

    1-آن فیلم کذایی که شما و آقای پناهی را مجرم می دانست طبق بررسی من به و وسیله یک فرد عادی بی اطلاع ساخته و متاسفانه منتشر شد که بعدا متوجه شدند.
    2-آقای حجازی توضیحی در مورد اسلحه ندادید.
    3- اگر شما یک کاراگاه بودید ، به هر کس مشکوک می شدید صریحا وی را قاتل خطاب می کردید ؟ آیا از اصول اثبات جرم در صحنه جرم و در دادگاه اطلاعی دارید ؟

    3-آیا شما نظرات آقای آخون زاده را که در محل بودند قبول ندارید ، ایشان طبق اطلاع من آن اوایل هم همان نظر در مورد آقای کارگر را داشتند.

    5-ودر آخر من نمی دانم که آیا واقعا شما قبول کرده اید که کارگر قاتل نیست و تیر از پشت شلیک شده و توان قبول و اظهار حقیقت را ندارید یا نه ولی از شما می خواهم فارغ از جنجال سازی های رسانه ای در اطرافتان بین خود و خدا خلوت کنید و به این فکر کنید که حتی اگر یک درصد و تنها یک درصد احتمال قاتل نبودن کارگر را بدهید ، و اگر در جهان دیگر مشخص شود که همان یک در صد صحیح بوده ، آیا جوابی به شخص ایشان ، کسانی که حرف شما را باور کردند و به خداوند دارید یا خیر ؟
    راهی که به آن دنیا داریم برگشت پذیر نیست لذا…
    موفق باشید.

  48. آرش حجازی گفت:

    دوست عزیز، دیوان،

    ممنون از پیام شما. آن کسانی که در برابر سفارت انگلیس تجمع کردند و خواهان استرداد من به عنوان قاتل ندا شدند چه کسانی بودند؟ آیا هرگز پیگیری شد که آن تجمع و آن تهمت ها از کجا تغذیه می شد؟ بعد از نامه من به رئیس قوه قضاییه، آیا عاملان تهمت ها و جفاهایی که بر من رفت مورد پیگرد قرار گرفتند؟

    من تمام مشاهداتم را قبلا گفته ام و فقط مشاهداتم را گفته ام. هرگز نگفته ام این فرد قاتل بوده یا نبوده (http://arashhejazi.blogspot.com/2009/07/blog-post_19.html).

    اگر تمامی پزشکان جهان جمع بشوند و یک سال بعد از مرگ ندا مدارکی نشان بدهند (که معلوم نیست چرا تا به حال منتشر نشده) و بگویند ندا از پشت تیر خورده، من باز می گویم از جلو تیر خورده بود، چرا که هنگام تیر خوردن کنارش ایستاده بودم.

    من با خدای خودم در صلحم. آیا آنانی که دانشجویان را در خوابگاهشان کشتند، مردم را در خیابان به گلوله بستند و بعد از بازداشتشان در کهریزیک زیر شکنجه مثله شان کردند، پاسخی برای خدای خود دارند؟

    یا حق،

    آرش حجازی

  49. یک انسان آزاد گفت:

    درود
    1-فیلم دوم جدیدی که لحطه مردن ندا را نشان می دهد را جمهوری اسلامی پخش نموده است.
    2-ندا به احتمال زیاد توسط تک تیر انداز کشته شده است.و جمهوری اسلامی می داند که دقیقا چه کسی ندا را کشته است.زیرا خودشان تک تیراندازها مستقر کرده اند پس می دانند که آن تک تیراندازی که ندا را کشته است که است.
    3-به احتمال زیاد آن فیلم بالای ساختمان که از مردم گرفته شده است توسط خود عوامل جمهوری اسلامی بوده است.
    4-کارگر جاوید(اگر قاتل نباشد)فقط و فقط می تواند اعاده حیثیت کند که قاتل نیست.نمی تواند بگوید من از زندگی افتاده ام.چون عمله های استبداد باید همگی خودشان را برای رسوا شدن آماده کنند.
    5-این فیلم برای این ساخته شده است که فیلم قبلی نتوانست مردم را برای معرفی کردن قاتل قانع کنند و حالا این فیلم را ساخته اند و این فیلم هم نتوانست.
    6-نویسنده و کارگردان و تهیه کننده این فیلمها وجود خارجی ندارند و اسامی صوری هستند که وزارت اطلاعات می گذارد.
    7-در فیلم، جالب اینجاست که دست زن را در کیف رفته است را نشان می دهد اما صورت وی را نشان نمی دهند.در صورتی که به حتم صورت زن هم در فیلم وجود داشته است
    8-مراقب خودت باش.به این فیلم جدید هم اعتماد نکن که فکر کنی اینها دست از سرت بر داشته اند.اینها از حکومت فقط دروغ و ریا و فریب را یاد گرفته اند.اگر بتوانند و بگیرندت دوباره یک فیلم دیگر درست می کنند که خودت در فیلم اعتراف می کنی که ندا را کشتی.به هیچ کس اعتماد نکن و می دانم که حواست جمع است آرش عزیز.
    در پایان، لحظه جان دادن ندا وقتی سرش بالا می آید خیلی خیلی وحشتناک است.ندا به تنها تن خویش یک لشگر است برای حکومت اسلامی و با خون خویش چهره از نقاب فریب حکومت را در دنیا برداشت.
    بدرود

  50. یک انسان آزاد گفت:

    آقای حجازی من یک دوست داشتم توی یگان ویژه نیروی انتظامی.می گفت لباس شخصی ها میرفتند داخل مردم و اونهایی که جمع های کوچک را رهبری می کردند به تک تیراندازها اطلاع می دادند و تک تیراندازها اونها را از بالا پشت بامها می کشتند. کارگر جاوید به تک تیرانداز آدرس ندا رو داده و گفته ندا را بزنند.اما علت ساخت این فیلم این بوده که حکومت برای 30 خرداد نگران است و این فیلم رو ساخته هم مردم را برای اون روز بترساند و هم اگر مردم اومدند روز 30 خرداد مردم را بکشد و بندازد به دوش مجاهدین.علت دوم هم که خیلی مهم است این است که چون احتمال دارد طبقه ضعیف(که وارد جنبش نشده است) و طبقه متوسط که در داخل جنبش است از طریق پل ندا آقا سلطان به هم بپیوندند می خواهد این پل را نابود کند چون اگر نتواند و طبقه ضعیف جامعه به جنبش بپیوند سقوط حتمی است.